A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, több területen is problémáik vannak versenyautójukkal, ennek köszönhető az, hogy a Ferrari teljesítménybeli előnybe került velük szemben.
A múlt hétvégi Belga Nagydíjon a Ferrari Sebastian Vettel révén mondhatni sima győzelmet aratott – tette mindezt egy olyan pályán, mely karakterisztikájából adódóan a V6-os hibrid erőforrások bevezetése óta a Mercedes autóinak kedvezett.
Habár az elmúlt hetekben sokat beszélnek a Ferrari új erőforrásáról, és Sebastian Vettel viszonylag könnyedén előzte meg a Kemmel-egyenesben Lewis Hamiltont a futam első körében, Wolff szerint több fronton is le vannak maradva az olaszokhoz képest.
„Ha a verseny vizsgálom, számos hátrányt látok. Erős csapat vagyunk, de vannak olyan hátrányok, melyek nyilvánvalóak, és ezek miatt nem úgy teljesítünk, ahogy várjuk” – mondta a szakember.
„Hogy miben vagyunk hátrányban, jól látható. A lassú tempóról, illetve a kigyorsításokról van szó. És ez az, amit jelenleg a legfőbb gyengeségünknek neveznék.”
„Emellett pedig nyilvánvaló, hogy a Ferrarikhoz, a Red Bullokhoz és a Force Indiákhoz képest a mi autónk főzi meg a leginkább a gumikat.”
Wolff szerint azután, hogy a Mercedes és a Ferrari is bevetette Belgiumban idei harmadik motorspecifikációját, jól látható, hogy az előny a maranellóiak oldalán van.
„A Ferrarinál van a motorerőbeli előny. Az időmérőn is láthattuk, hogy előnyben vannak a motorerőt tekintve az egyenesek bizonyos részein, és látható, hogy bár a kanyarkijáratokon rosszabbak, a motorjuk mégis képes elhúzni őket.”
„Lehet, hogy azzal van összefüggésben, hogyan használják a motort, hogyan kalibrálják. Jól látható, hogy némi előnyben vannak a motorerőt illetően, és ehhez hozzájön még a gyengeségünk az 1-es kanyarból való kigyorsításkor. Ha nem vagy nagyon jó a kigyorsításokon, és kicsit jobbak nálad a motorerőt tekintve, akkor megtörténik az, ami itt is megtörtént az első körben.”
Habár a Mercedes idén már nem tud büntetés nélkül komoly fizikai újításokat bevetni motorjához, Wolff úgy véli, a szabályok keretein belül még van mód arra, hogy közelebb kerüljenek a Ferrarihoz.
„Minden az erőforrás megértéséről és kalibrálásáról szól, ki kell hoznunk a legtöbbet a szoftverből, az üzemanyagból, a kenőanyagokból, és optimalizálnunk kell azt, ahogy működtetjük a motort.”
„Ebbe nem tartozik bele a hardver, és ez egy jelenleg is zajló folyamat. A válasz tehát: igen, lehet még teljesítményt találni.”
„Varázspálca persze nincs. Hirtelen nem fogunk annyi teljesítményt találni, hogy 3 tizedet gyorsuljon az autó, vagy a motor, hogy aztán eltűnjünk a naplementében.”