A brit pilóta még hetekkel ezelőtt árulta el, rendkívül kényelmetlenül érzi magát a csapat idei versenyautójában, azt ugyanis úgy alakították ki, hogy a pilótafülke jóval előrébb helyezkedik el, mint más versenyautók esetében.
„Vezetés közben olyan, mintha az első kerekeken ülnél, ami az egyik legrosszabb érzés, miközben vezeted az autót” – mondta a Mercedes versenyzője még márciusban. „Ha vezetnétek hazafelé, és a lábaitok alá húznák a kerekeket, nem lennétek túl boldogok, miközben odaértek egy körforgalomhoz!”
„Megváltoztatja a dolog az autó attitűdjét, illetve azt, ahogy érzékeled a mozgását, ezért nehezebb kiszámítani, mintha hátrébb ülnék, közelebb az autó közepéhez. Olyasvalami ez, amivel igazán küszködöm.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elárulta, természetesen figyelembe veszik majd Hamilton kritikáit a jövő évi autó tervezésekor.
„Akár 15 centiméternyi mozgásterünk is lehet a pilótafülke pozícióját tekintve” – idézi Wolff szavait a SpeedWeek című lap. „Igaz, hogy a mi pilótafülkénk valamivel előrébb van, mint a többi csapat, ez pedig zavarja Lewist. Már 2022-ben is ez volt a helyzet.”
„Technikai szempontból nem gondoljuk azt, hogy ez egy probléma. De megvizsgáljuk a versenyzők pozícióját, mert nem mindig csak az olyan racionális dolgokról van szó, mint a súlyelosztás, vagy az aerodinamika, fontos az is, mit érez a versenyző.”
„Lewis nagyon egyértelművé tette, mit akar tőlünk ebben a tekintetben, mi pedig hallgatni fogunk erre.”
Hamiltonnak egyébként nincs még érvényes szerződése 2024-re, ám minden bizonnyal marad a német istálló szolgálatában.