Hamilton 2013-ban váltotta az ezüstnyilaknál a visszavonuló Michael Schumachert – az akkor még csak egyszeres világbajnok szerződtetésében komoly szerepet játszott az idény tavasszal elhunyt Niki Lauda.
Nick Fry, a Mercedes korábbi ügyvezető-igazgatója hamarosan megjelenő könyvében arról ír, a német gyártó nem igazán hajlott Hamilton szerződtetése felé. Sokkal inkább az akkor már veteránnak számító, 183 F1-es versenyt maga mögött tudó Heidfeldet ültették volna egyik autójukba.
Fry elárulta, Hamilton akkori menedzserével, Simon Fullerrel még 2011 közepén kezdtek el először tárgyalni, majd az egyeztetések a következő nyáron folytatódtak.
„Kezdetben nem tudtam meggyőzni a Mercedes vezérkarát Lewis szerződtetéséről” – árulta el Nick Fry.
„Több mint egyszer küldtek vissza, hogy álljunk elő valami más ötlettel. Valamiért azt mondták, hogy olyan versenyzőket fontoljunk meg újra, mint Nick Heidfeld, aki nagyon szerette volna megkapni az ülést, és rendszeresen üzenetekkel bombázott, fotókat küldött magáról, a családjáról és a kutyájáról, hogy felkeltse az érdeklődésemet.”
Fry azt mondja, a Mercedes Paul di Resta szerződtetését is fontolgatta, és Jacques Villeneuve is felajánlotta szolgálatait, habár 8 évvel korábban már dolgoztak vele együtt, amikor a csapat még BAR néven szerepelt az F1-ben.
Lauda érkezésével aztán új lendületet vett a Hamilton-projekt. Fry azt mondja, Lauda már 2012 szeptemberében, első munkanapján azt mondta neki, „csináld, én meg majd később bocsánatot kérek a Mercedestől”.
Hamilton szerződtetését végül 2012. szeptember 28-án jelentette be a Mercedes, a brit versenyző pedig mostanáig négy világbajnoki címet nyert az ezüstnyilakkal.