A trükkös fejlesztést a barcelonai tesztek második napján vitte először pályára a német istálló: a megoldás lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán, mely az abroncsok optimális hőmérsékleten tartásában játszik szerepet.
A koronavírus-járvány miatt a Forma-1 csapatai nemrég megállapodtak abban, hogy 2022-re halasztják az új technikai szabályok bevezetését, ez pedig azt jelenti, hogy jövőre is az idei kasztnikat használják majd, noha aerodinamikai fejlesztésekre lesz lehetőség.
Ez a döntés elvileg lehetőséget biztosíthatott volna a Mercedesnek arra, hogy a DAS-rendszert is megtartsa 2021-re, a német istálló azonban megállapodott a többi csapattal és az FIA-val arról, hogy a jövő évre megszabadul a trükkös fejlesztéstől.
A DAS-rendszer tiltását pedig a Motorsport Világtanács (WMSC) kedden már ratifikálta is, így a módosított technikai szabályzat a következő évre már nem engedélyezi a rendszer használatát.