Némileg hátrányban van 2019-es motorterveivel kapcsolatban a Mercedes, a német gyártó ugyanis nem tudott olyan előrelépéseket tenni, mint amilyenekben reménykedett – ezt Toto Wolff motorsport-igazgató árulta el.
A Mercedes a V6-os hibrid erőforrások bevezetése óta dominál a Forma-1-ben: sorozatban ötször nyerte meg idén az egyéni- és konstruktőri világbajnoki címet, habár 2018-ban a Ferrari és a Red Bull már jócskán megnehezítette a dolgát.
Mivel a riválisok látszólag nagyobbat léptek előre 2018-ban, a Mercedesnél ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé a télre.
Toto Wolff azonban elárulta, eddig nem sikerült olyan ütemben fejlődni, mint remélték.
„A szabályok változtak, a leszorítóerő kevesebb lesz elvileg, de a paddockban azt pletykálják, hogy sikerül valahogy kompenzálni ezt a veszteséget” – mondta a szakember, amikor a csapat egyik szponzorának rendezvényén kérdezték a 2019-es autóról.
„Elképesztő fejlesztési verseny zajlik most is, próbál mindenki leszorítóerőt találni, ugyanakkor csökkenteni a légellenállást. És természetesen a motor is nagyon fontos részt képez, igyekszünk több lóerőt kisajtolni belőle.”
„Szóval ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé. Ami azt illeti, hat hete tovább növeltük ezeket a célokat, mert hallottunk bizonyos pletykákat, miszerint mások nagyon jól dolgoznak. Úgyhogy komolyabb célokat tűztünk ki az első versenyre az abszolút köridőt illetően. Még mindig a lejtőn vagyunk.”
Wolff hozzátette, úgy véli, egy kicsit lemaradásban vannak az erőforrást tekintve.
„Volt néhány remek hetünk a szélcsatornában, a motort tekintve viszont némi lemaradásban vagyunk ahhoz képest, amiben reménykedtünk, miszerint az új koncepció egy kicsit többet nyújt majd.”
„De ezek a srácok nagyon ambiciózusak, ahogy mi mindannyian, szóval optimista vagyok. Persze soha nem lehet tudni. Majd kiderül, amint kezdetét veszi az első időmérő edzés Melbourne-ben.”