Friss hírek

A Mercedes még mindig nem érti, hogy jött össze Verstappen elévágása

Megtréfálta saját modellező rendszere a Mercedes Forma-1-es csapatát, a német istálló ezért nem számított arra, hogy Max Verstappen képes lesz sikerre vinni az elévágást a vasárnapi Francia Nagydíjon.

A futam első szakaszában Lewis Hamilton állt az élen Le Castellet-ben, a Mercedes azonban a 17. körben Valtteri Bottasszal megindította a kerékcserék sorát, a finn pilóta autóján ugyanis erős vibráció jelentkezett.

Bottas kiállására azonnal reagált a Red Bull, egy körrel később be is hívták Verstappent a bokszba, míg Lewis Hamilton az élről további egy körrel később érkezett kerékcserére.

Verstappen viszont annyira jó kivezető kört futott, hogy hiába volt korábban 3 másodperces előnye Hamiltonnak, meg tudta előzni a címvédőt. A pályapozíció megszerzésének pedig döntő szerepe volt abban, hogy a Red Bull később átállt kétkiállásos stratégiára – mellyel végül megnyerte a szezon hetedik versenyét.

Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója azt mondta, máig nem értik, a Red Bull elévágása miért volt sikeres.

„Azt gondoltuk, amikor több mint 3 másodperces előnyünk volt Maxszal szemben, hogy biztonságban vagyunk egy elévágással szemben – de nem így lett” – magyarázta a szakember a futam után. „Még most sem teljesen értjük, modellező rendszerünk miért diktálta azt számunkra, hogy rendben leszünk. Szóval kétségkívül vannak dolgok, amiket meg kell értenünk.”

Shovlin azt mondja, Verstappen kemény keverékű gumikkal futott első köre váratlanul érte őket, ám fél másodperccel még így sem tudnak elszámolni.

„A kemény gumik jók voltak – rögtön a bokszból kijövet. De ezen a részén a dolgoknak még át kell rágnunk magunkat, mert nem igazán értjük, miért veszítettük el a pozíciót.”

„A 3 másodpercből 2,5 másodperccel el tudunk számolni. De mélyebbre kell ásnunk, hogy megértsük, hogy tudtak ennyire messziről elénk vágni, mert nem számítottunk rá.”

A Mercedes egyébként megtehette volna azt, hogy rögtön Bottas után, a 18. körben kihívja Hamiltont a bokszba, Shovlin azonban azt mondja, nagyon korainak érezték annak fényében, hogy el akartak menni a verseny végéig a második garnitúra gumival.

„Kényelmetlenül korai volt, ami a verseny előrehaladtával be is igazolódott. És ott volt az aggodalom Valtteri autója miatt is, mivel egyre erőteljesebb vibráció jelentkezett, ami körről körre rosszabb lett – olyannyira, hogy elkezdett arra a szintre jutni, hogy megbízhatósági okokból ki kell hívnunk az autót a bokszba.”

„Szóval arra fókuszáltunk, hogy ne legyen problémánk a pályán, ezért hívtuk ki. Valójában Valtteri kiállása indította be a kerékcseréket az élmezőnyben. És emiatt kellett egy nagyon-nagyon hosszú etapot futnunk Lewisszal.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

A Mercedes még mindig nem érti, hogy jött össze Verstappen elévágása
Nem tudni még, menthető-e Verstappen motorja
Gasly: Bottas jól elb*szta a versenyünket…
Horner: Bottas nagyszerű munkát végzett a Mercedesnek
Russell újra Mercedesben: Gumiteszt a Hungaroringen!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!