A német istálló még korábban kezdett el fenyegetőzni azzal, ha a Red Bull Bakuban is használja flexibilis hátsó szárnyait, óvást nyújt be a csapat versenyautói ellen.
Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorított a hátsó szárnyakra vonatkozó terheléses teszteken, ám a változtatás csak a Francia Nagydíjtól kezdve lép életbe. A Mercedes szerint viszont egyáltalán nincs rendjén, hogy az érintett csapatok Monaco után Azerbajdzsánban is használhatják a vitatott elemeket.
|
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke Bakuban elárulta, a flexibilis szárnyak ügye már eddig is túl sok időt rabolt el mindenkitől, végleges döntést azonban még nem hoztak az óvással kapcsolatban.
„Nos, szerintem a flexibilis szárnyak ügye már elkezdett untatni mindenkit, beleértve engem is” – mondta a szakember.
„Majd meglátjuk. Nem tudom még, hogy mi volt az autóikon, és mi lesz a versenyen. Szerintem utána döntjük majd el.”
A Red Bull szárnyai egyébként Bakuban is hajlanak, a Sky Sports F1 televízió elemzése alapján pedig a Mercedes hátsó szárnyai sem teljesen merevek nagy tempónál.
Az energiaital-gyárosok egyébként folyamatosan azt mondják, érdemes lenne egy pillantást vetni a Mercedes első szárnyaira is, azok ugyanis ugyancsak jelentősen meghajlanak nagy sebességnél…