Friss hírek

A Mercedes megoldást keres a gyenge rajtokra

Módosítani akar kuplungrendszerén a Mercedes Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy a jövőben elkerülje az elmúlt versenyeken látott gyenge rajtokat.


Módosítani akar kuplungrendszerén a Mercedes Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy a jövőben elkerülje az elmúlt versenyeken látott gyenge rajtokat.

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon mindkét Mercedes az első sorból várhatta a piros lámpák kialvását, a rajtnál azonban a két Ferrari a német istálló versenyzői elég került.

Bahreinben szintén a Mercedesek voltak a legjobbak az időmérőn, Lewis Hamilton azonban a pole pozícióból nem tudott jó rajtot venni, és az első kanyarban balesetbe is keveredett.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, azt gyanítják, hogy a kuplung hardverével vannak problémáik, ezért a Daimlerrel közösen próbálnak megoldást találni.

„Kezdjük azt hinni, hogy sokkal inkább egy hardverproblémáról van szó, nem pedig a vezérlőelektronikáról” – mondta a szakember.

„Ezt nem tudjuk megoldani egyik versenyről a másikra, de dolgozunk azon, hogy megpróbáljuk orvosolni. Optimalizálnunk kell a kuplung használatát, kalibrálását, illetve azt, hogy a versenyzők hogyan működtetik azt.”

„A Daimlerrel együttműködünk abban, hogy optimalizáljuk a hardvert, de ez időbe telik. Hogy mikor lesz eredmény, még nem tudjuk.”

A Mercedes problémáját bonyolítja, hogy versenyzőit nem azonos gondok hátráltatták a rajtok során, ráadásul Hamilton rajtjai rosszabbul sikerültek, mint Rosberg elindulásai, amire nincs logikus magyarázat.

„Szerintem ez inkább a véletlenül műve. Nico például Bahreinben véletlenül 2-esben indult el a felvezető körre, és életbe lépett a lefulladásgátló. Előfordul az ilyesmi, igazából pont ez volt az oka annak, hogy változtattak a szabályokon. Utána aztán mindkét autónk átlagosan indult, szóval, amíg ki nem derül, hogy mi a problémák gyökere, inkább nem mondok semmit.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek