A Racing Point csapatát múlt pénteken megbüntette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), mert idei autójának tervezésekor felhasználta a Mercedestől még korábban kapott fékcsatorna-terveket.
A versenybíróság 400 ezer eurós pénzbírsággal sújtotta a csapatot, és 15 pontot levont az istállótól, az említett fékcsatornákat viszont továbbra is használhatják, azok ugyanis nem szabálytalan elemek.
A döntés után a rivális csapatok közül a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Renault jelezte, fellebbezni kíván a döntés ellen, szerintük ugyanis a büntetés túl enyhe. És ugyancsak fellebbezni készül a Racing Point – ők természetesen ellenkező okok miatt, nem értenek egyet a büntetéssel.
Lawrence Stroll, az istálló tulajdonosa a vasárnapi 70. évforduló Nagydíja előtt sajtónyilatkozatban állt ki csapata mellett – az üzletember kikért magának mindennemű vádaskodást, elmondása szerint besározták a Racing Point nevét, amit nem fog annyiban hagyni.
Meglehetősen feszült tehát a helyzet az F1-es paddockban, az ügy pedig a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságon folytatódhat. Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója viszont szeretné elkerülni ezt.
„Kétlem, hogy bárkinek is az érdekét szolgálná, ha ez az ügy az örökkévalóságig folytatódna, és a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságra menne” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Egy, de akár két hónapig is eltarthat, mire odakerül az ügy ügyvédek bevonásával. Mindenki próbál pragmatikus lenni. Engem pedig meghívtak, hogy legyek a mediátor a két csoport között, aminek megpróbáltam eleget tenni.”
Arra a kérdésre, hogy szerencsével járt-e a meetingen, Wolff így felelt: „Mindegyikük annyira magas, de szerintem előre léptünk egy kicsit.”
„A következő 48 órában dűlőre kell jutnunk abban a kérdésben, hogy fenntartják-e a fellebbezési szándékukat, vagy pedig mindenki úgy dönt, hogy nem éri meg ezt az utat választani. A Racing Point csapatát egyébként is megbüntették.”
Úgy tudni, a Mercedes riválisai közül néhányan azért zabosak, mert kiderült, a német istálló január 6-án, tehát 6 nappal azután, hogy a szóban forgó alkatrészek listázottá váltak, tehát minden csapatnak önállóan kell előállítania azokat, még fékcsatornákat küldött a Racing Pointnak.
Az FIA szerint viszont ennek nincs jelentősége az ügyben, mert azok nem jelentettek új információt a Racing Point számára, és nem is használták őket.
Wolff azt mondja, ők ártatlanok az ügyben.
„Ellenünk nem tiltakoztak. Mi semmi rosszat nem tettünk” – mondta a Mercedes-főnök. „Határozottan azt gondolom, hogy a Racing Point sem tett semmi rosszat.”
„Úgy gondolom, hogyha ez a dolog a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságon folytatódik – és erről a jogászaink is így vélekednek –, akkor nagyon-nagyon szolid alapokon áll az ügyünk.”
„Minden nap beszélek Olával [Kallenius – a Mercedes elnöke] jó és rossz dolgokról egyaránt. A reputációnk természetesen nagyon fontos, de továbbra is ép. Ha valaki azt gondolja, hogy bármi rosszat tettünk, akkor tiltakoznia kellene, mi pedig boldogan megyünk a bíróságra.”