A Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még múlt kedden tájékoztatta arról a csapatokat, a Francia Nagydíjtól kezdődően szigorúbb terheléses tesztnek veti alá a versenyautók szárnyait.
Mindezt azt követően, hogy a Spanyol Nagydíjon kiderült, a Red Bull – és a gyanú szerint az Alpine, az Alfa Romeo és a Ferrari is – olyan hátsó szárnyakat használ, melyek nagy tempónál meghajlanak.
A Monacói Nagydíj csütörtöki napján a McLarent irányító Andreas Seidl már kifakadt az ügy kapcsán: a szakember azt mondta, üdvözli az FIA szigorítását, szerinte azonban azonnali lépésre lenne szükség, hiszen az időhúzással ellenfeleik még két versenyhétvégén is jogosulatlan előnyhöz jutnak.
Hasonló aggályokról beszélt a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff is, aki még az óvás lehetőségét is meglebegtette.
„Az új szabályok bevezetésének elhalasztása miatt valahogy egy jogi vákuumba kerülünk, és nyitva hagyja az ajtót az óvás lehetőségének” – mondta a szakember. „Nemcsak mi, hanem két másik csapat is érintett, talán még jobban.”
Wolff figyelmeztetett, ha valaki óv, az ügy a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságra kerülhet, ami miatt hetekig elhúzódhat. A szakember szerint elég idő van arra, hogy már az Azeri Nagydíj előtt bevezessék az új szabályok – Bakuban ráadásul a hajlékony szárnyak jelentős teljesítménybeli előnyt jelenthetnek.
„Egy óvás a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságon köthet ki, és az egy elég kusza helyzet. Hetekbe telhet, mire eredmény lesz. Nem kellene ilyen helyzetbe kerülnünk, ha van néhány hét addig a versenyig, amely a legjelentősebb a naptárban ebből a szempontból.”
A Red Bull csapatát irányító Christian Horner viszont leszögezte: autójuk teljes mértékben szabályos.
„Az autó átment a teszteken, megfelel a szabályoknak. Ez ténykérdés” – mondta. „Az autót úgy terveztük, hogy megfeleljen a szabályoknak, és természetesen vannak olyan tesztek, amelyekkel az FIA méri ezt. A mi autónk az összes ilyen teszten átment.”
„Most véletlenül az FIA változtatni fog ezeken a teszteken, amihez joga van.”