A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto pénteken nyilatkozta azt, támogatná a Red Bull azon törekvéseit, hogy 2022-től befagyasszák a V6-os erőforrások fejlesztéseit, hogy az energiaital-gyárosok továbbra is a Honda motorjait használhassák.
A szakember viszont azt mondta, ehhez mindenképpen az kellene, hogy a 2026-ra tervezett új motorformulát 2025-ben vezessék be, a motorbefagyasztás előtt pedig valahogy kiegyenlítsék a motorteljesítményeket.
A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff szerint viszont a teljesítménykiegyenlítő megoldásoknak „nincs helyük” az F1-ben.
„Szerintem ez lenne az F1 végének kezdete!” – mondta a szakember.
„Az erőforrásokat nemcsak a nyers motorerő alapján mérik, hanem ott van a vezethetőség, a súly, a hűtés. És bevezetni egy egyszerű formulát, ami mindegyiknek megfelel, nem lehetséges.”
„És ez nem olyasvalami, amit a Mercedes támogatna.”
A Mercedes csapatfőnökét arról is megkérdezték, mi a véleménye egy esetleges zsetonrendszer bevezetéséről – mellyel lényegében korlátoznák a motorfejlesztéseket. Wolff azt mondja, „inzultusként” tekint az ilyen javaslatokra.
„Korábban is volt már zsetonrendszer, amit aztán kivezettünk, mert néhány kollégánk szeretett volna megszabadulni tőle, hogy felzárkózhassanak. Mi belementünk ebbe” – magyarázta.
„Most néhány kolléga teljesítménykiegyenlítő megoldásokat szeretne a motorokra vonatkozóan, ami, hogy őszinte legyek, egyfajta inzultus!”
„Ha megnézzük az elmúlt néhány évet, a Ferrari 2018-ban egyértelműen a legerősebb motorral rendelkezett, 2019-ben pedig messze a legjobb motorral. Mi fejlesztettünk a motorunkon, a határokat feszegettük, és 2020-ban egy olyasvalamit vittünk pályára, melytől azt reméltük, hogy felzárkózhatunk vele.”
„Ezért nem tudom felfogni, hogy bármely motorgyártó, amely hisz a képességeiben, miszerint ki tud fejleszteni egy erőforrást és kasztnit, egyfajta mechanizmust szeretne, mellyel kiegyenlítenék az erőforrások teljesítményét.”
„Nem hiszem, hogy bárki elfogadna a nyilvánosság előtt egy ilyen megalázást.”