A Mercedes Forma-1-es csapata már a vasárnapi belga futam előtt kizárta annak lehetőségét, hogy a Ferrarihoz hasonlóan a kockázatos egykiállásos stratégiával teljesíti a versenytávot.
A Mercedes Forma-1-es csapata már a vasárnapi belga futam előtt kizárta annak lehetőségét, hogy a Ferrarihoz hasonlóan a kockázatos egykiállásos stratégiával teljesíti a versenytávot.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel egyetlen kerékcserével kívánta teljesíteni a Belga Nagydíj 44 körös távját, két körrel a leintés előtt azonban autója defektet kapott – a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli szerint mindez azért következett be, mert a Ferrari túlhasználta a közepes keverék abroncsokat.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, ők is megvizsgálták annak lehetőségét, hogy mi lenne, ha egyetlen kiállással próbálnák meg teljesíteni a versenytávot, így abszolút megértik a Ferrari döntését – igaz, ők túl kockázatosnak ítélték meg.
„Hosszasan értekeztünk róla, hogy a Ferrariéhoz hasonló egy kiállással teljesítjük a távot” – mondta Wolff.
„Kicsit meglepett minket, és szerintem mindenki mást is, hogy végül megpróbálták. Megértem, hogy miért próbálták meg, hiszen feltehetően ez volt az egyetlen esélyük arra, hogy dobogóra álljanak. Bevállalták, de kockázatos taktika volt.”