Friss hírek

A Mercedes szerint lesz hatása a Red Bull szélcsatornás korlátozásának

Komoly előnyt jelenthet a Mercedes Forma-1-es csapata számára, hogy több mint 25 százalékkal több időt tölthetnek majd el szélcsatornás fejlesztésekkel 2023-ban, mint az idei világbajnok Red Bull Racing.

Miután az energiaital-gyárosok megszegték a költségvetési plafonra vonatkozó szabályokat 2021-ben, az istálló 7 millió dolláros büntetést kapott, és 10 százalékkal kevesebb időt tölthet el a következő nagyjából egy évben szélcsatornás fejlesztésekkel.

Mivel ráadásul a Red Bull idén megnyerte a konstruktőri bajnokságot, a Forma-1 sportszabályzata szerint eleve csak a szélcsatornás tesztelésekre meghatározott időkeret 70 százalékát használhatná fel, tehát maximum 224 futást, miközben a 2. helyen végző Ferrari 75, a 3. pozícióban záró Mercedes pedig 80 százalékot.

Hirdetés
 

A Red Bull a rá kiszabott büntetés miatt viszont végül csupán 63 százalékot kap jövőre, tehát 202 futást, szemben a Mercedes 256 szélcsatornás menetével. Az ezüstnyilak így 27 százalékkal több időt tölthetnek majd el a szélcsatornában 2023-ban, mint a Red Bull.

Arra a kérdésre, hogy nehezebb volt-e összekapniuk magukat idén a költségvetési plafon miatt, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke így felelt: „Azt gondolom, keményebb a dolog, mivel nem igazán tudsz többet áldozni annak érdekében, hogy gyorsíts a folyamaton.”

A Mercedes-főnök ugyanakkor azt mondja, jövőre mindenképpen lehet hatása annak, hogy a Red Bullhoz képest több időt tölthetnek el a szélcsatornában.

„De azt gondolom, hatása lehet annak, ahogy az aerodinamikai szabályokat kialakították, illetve a büntetésüknek – 25 százalékkal kevesebb időt tölthetnek el a szélcsatornában.”

„A szabályok szerint azok a csapatok, melyek hátrébb végeztek, nagyot léphetnek előre az élmezőnyhöz képest. Ez az oka annak is, hogy sokkal szorosabb bajnoki idényekre számítunk a jövőben – ha ugyanis utolsó vagy, 40 százalékkal több idő áll a rendelkezésedre. És ez egyértelműen egy olyan előny, amit ki kell használni. Hogy egyértelmű-e, hogy ki tudjuk használni? Ki tudja?”

Wolff azt mondja, nem kerget illúziókat, pontosan tudja, hogy a fentiek ellenére a Red Bull nagyon erős lesz jövőre is.

„A Red Bull egy briliáns versenycsapat. Extra motivációt jelent majd ez számukra, a Ferrarival szemben pedig 7 százalékról beszélünk. De marginális játszmák mennek itt, a Ferrarihoz pedig egy kicsit közelebb voltunk a bajnokság utolsó negyedében.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes szerint lesz hatása a Red Bull szélcsatornás korlátozásának
Kína helyett Portugáliában rendezhetnek F1-es futamot jövőre
Gasly szerint még több potenciál van az Alpine-ban, mint várta
Palou lesz a McLaren egyik tartalékosa 2023-ban
Aktív aerodinamikával hátráltatnák az élen haladó autót a Forma-1-ben
A Red Bullnál nem számítottak ennyire sikeres szezonra

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!