Azt már a szezon első versenye előtt, a bahreini időmérőt követően beharangozta Toto Wolff csapatfőnök, hogy zsákutcába jutottak a W14-es kódjelű versenyautóval, így koncepcióváltásra lesz szükség ahhoz, hogy újra a győztesek közé kerüljenek. Ez viszont időigényes folyamat, az ezen filozófia mentén elkészülő új fejlesztések némelyike legkorábban csak a május végi Emilia-Romagna Nagydíjon kerül fel az autóra.
A Mercedesnek addig jobbára abból kell főznie, amije most van – azt pedig egyelőre remekül csinálja, hiszen Dzsiddában és Melbourne-ben is sikerült kiváló előrelépéseket tenni, utóbbi helyszínen Lewis Hamilton az istálló idei első dobogós eredményét is megszerezte.
A csapat másik pilótája, George Russell pedig azt mondja, többet javultak az elmúlt hetekben, mint az egész tél során.
„Talán több mindent találtunk az elmúlt két-három hétben, mint amennyit egész télen, miután egyértelműen a nem megfelelő tartományban fejlesztettünk” – mondta a brit tehetség. „Szóval határozottan jó irányba tartunk.”
„Nagyon keményen dolgozunk jelenleg ezen változtatásokkal. Sok mindent nem fogok elárulni ezekről, de meg kell bizonyosodnunk arról, hogy úgy működnek, ahogy várjuk.”