A Mercedes új alapokra akarja fektetni idei F1-es autóját - F1VILÁG.HU

A Mercedes új alapokra akarja fektetni idei F1-es autóját

HIRDETÉS
Jelentős fejlesztésekkel érkezik a hétvégi Emilia-Romagna Nagydíjra a Mercedes Forma-1-es csapata, Toto Wolff szerint azonban az újítások főleg hosszú távon lesznek majd előnyösek a német istálló számára.
2023 Miami Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek Lewis Hamilton

A Mercedes jócskán a várakozásokon alul kezdte a 2023-as idényt, pedig joggal bíztak abban, a tavalyi küszködés után idén végre újra a győzelmekért csatázhatnak majd. Wolffnak viszont már az évadnyitó Bahreini Nagydíjon be kellett látnia, zsákutcába jutottak a W14-es kódjelű versenyautóval és drasztikus fejlesztésekre lesz szükség ahhoz, hogy az ellenfelek nyomába eredjenek.

A Mercedesnél jelenleg is kőkeményen dolgoznak azokon az újításokon, melyek a jó irányba terelhetik a csapatot, az első fejlesztések pedig az előttünk álló hétvégén, Imolában kerülnek majd fel a versenyautóra. 

„Azt gondolom, amit próbálunk elérni ezekkel a fejlesztésekkel, hogy új alapokat fektetünk le, hogy eltüntessünk bizonyos kérdőjeleket és változókat az egyenletből, és azt mondhassuk, ’Ez már nem jelent problémát most, hogy egy más specifikációt választottunk’, és ez igaz például a felfüggesztésre” – idézi Wolff szavait a RacingNews365.com című internetes portál. „Emellett különféle karosszériával kapcsolatos megoldásokat is megvizsgálunk, melyek – fogalmazzunk úgy, hogy – konvencionálisabbak, és melyek másféle áramlást generálnak.”

„Majdhogynem arról van szó, hogy visszatérünk oda, ami 12 hónappal ezelőtt egy jó kezdet lett volna, és aztán megpróbáljuk növelni az autó teljesítményét. De momentán csupán arról van szó, hogy hiányzik bizonyos dolgok megértése.”

Wolff szerint különösen fontos az, hogy a W14-es kódjelű versenyautó kiszámíthatóbban működjön a versenyzők alatt, így nem speciális területekre fókuszálnak, melyeken marginális előrelépéseket tehetnének meg.

„Nem hiszek a csodákban” – mondta. „De azt gondolom, az autó stabilitása és kiszámíthatósága a versenyzők számára nem megfelelő. Ha úgy gondoljuk, hogy ezt meg tudjuk oldani az első felfüggesztés újratervezésének segítségével, akkor ez határozottan egy jó irány, és többet érhet körönként egy-két tizednél. Magával az aerodinamikai csomaggal többet tudunk elérni pusztán azzal, hogy jobb vezethetőséget és tempót tudunk kihozni az autóból.”

A Mercedes-főnök ugyanakkor hozzátette, nehéz megmondani, rövid távon milyen teljesítménynövekedést tudnak elérni, hiszen nem fognak rejtett képességeket kihozni az autóból.

„Egyetlen másik autó sem fejlődnie hirtelen. De tudjuk, hogy teljesíteni akarunk az aerodinamikai teljesítmény tekintetében, és remélhetőleg jobbá válik az autónk viselkedése is.” 

A Mercedes új fejlesztési csomagjáról a versenyhétvége során részletes fotókat közlünk majd weboldalunkon, így érdemes lesz ellátogatni weboldalunkra.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes új alapokra akarja fektetni idei F1-es autóját
Perez úgy érzi, egyben van a Red Bull autója Bakuban
Leclerc a baleset ellenére magabiztos: „Gyorsak vagyunk!”
Hamilton csak reméli, hogy a Mercedes harcban lesz a bakui győzelemért
Norris: Jelenleg 3-4 tizedes hátrányban vagyunk

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!