Ahogyan arról az F1Világ.hu már többször beszámolt, a Red Bull Forma-1-es jövője múlhat azon, hogy a csapatok támogatják-e az energiaital-gyárosok törekvéseit.
Az osztrákok jelenlegi motorpartnere, a Honda a szezon végén kivonul az F1-ből, a Red Bull és testvércsapata, az AlphaTauri azonban 2021 után is a japánok erőforrásait használná – ehhez azonban elengedhetetlen lenne a motorfejlesztések befagyasztása.
HETEKEN BELÜL DÖNTÉS SZÜLETIK
Bő egy hete a csapatok egyeztettek a kérdésben, ám végül nem sikerült dönteni – Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója akkor azt mondta: „Az a megállapodás, ami létezett még pénteken, már nem volt meg hétfőn.”
Úgy tűnik, a Motorsport Világtanács (WMSC) február 21-i ülésén születhet döntés a kérdésben, a Red Bullnál pedig továbbra is optimisták.
„A csapatok részéről 10-ből 6 szavazatra van szükségünk – egyszerű többségre” – mondta Marko az F1-Insider.com című lapnak.
„Feltételezésem szerint a Red Bull és az AlphaTauri mellett a Ferrari három csapata, a Ferrari, az Alfa Romeo, a Haas, illetve a Renault is bele fog menni.”
LEHET, HOGY A MERCEDES BELEEGYEZÉSÉRE NEM IS LESZ SZÜKSÉG
A Red Bullnál tehát lényegében csak attól tartanak, hogy a Mercedes nem megy bele a megállapodásba – ám lehet, hogy még ez sem akadályozhatja meg tervében az osztrák istállót. Toto Wolff, Mercedes csapatfőnöke mindazonáltal korábban jelezte, hajlandóak az egyezségre.
„Ha a fejlesztések befagyasztása szükséges ahhoz, hogy a Red Bull-Honda itt maradjon, támogatni fogjuk” – fogalmazott.
Marko hozzátette, ha végül megvétóznák a befagyasztást az ellenfelek, vagy az FIA nemet mondana, a Red Bull részéről „nem lenne értelme az F1-ben maradásnak”.
„De pozitívan gondolkodom. Azt gondolom, a motorfejlesztések befagyasztása csak formalitás.”