Friss hírek

A Mercedesnek „ígéretes teóriája” van a küszködéssel kapcsolatban

„Igazán ígéretes” teóriája van a Mercedes Forma-1-es csapatának arra vonatkozóan, hogy miért nem szerepelt jól W12-es kódjelű versenyautója a legutóbbi versenyhelyszíneken.

A világbajnoki istálló kiábrándító teljesítményt nyújtott a közelmúltban, emiatt pedig el is veszítette a vezetést az összetett pontversenyben a Red Bull Racinggel szemben.

Toto Wolff csapatfőnöke az Azeri Nagydíjon történt nullázás után azt mondta, az istálló jelenlegi formája „elfogadhatatlan”.

Mike Elliott, a Mercedes technológiai igazgatója a bakui versenyt követően elárulta, „ígéretes” válaszaik vannak arra vonatkozóan, miért küszködtek annyira mostanában.

„Annak tudatában vágtunk neki a bakui hétvégének, hogy lesz néhány problémánk, de arra talán számítottunk, hogy így végzünk majd a pénteki második edzésen” – mondta a szakember.

„Számos tesztet elvégeztünk, hogy megértsük a helyzetet. És ezeknek köszönhetően volt néhány teóriánk, melyek közül egy igazán ígéretes. Sajnos ezeket a teszteket csak a harmadik edzésen végeztük el, ekkor már teljesítettük a hosszú etapokat. És bár az időmérőre jó tempót találtunk, nem sikerült a legjobb beállításokkal előállni a versenyhétvégére, illetve magára a versenyre.”

„Ez olyasvalami, amit meg kell néznünk. Ki kell találnunk, hogyan alkalmazhatnánk a beállításokat ezekhez a változtatásokhoz, és alkalmaznunk kell azokon a hétvégéken, melyeken hasonló problémákkal szembesülünk.”

„És azt is észben kell tartani, hogy mindkét pálya – de különösen Monaco – eléggé egyedi, és valójában abban bízunk, hogy nem lesznek hasonló gondjaink a soron következő pár futamon. Remélhetőleg jobb helyzetben leszünk.”

Elliott elárulta, a legfőbb problémát Bakuban az első abroncsok felmelegítése okozta.

„Azt gondolom, ezen a pályán az egyik nehézség az első gumik felmelegítése – és ez egy olyan helyszín, ahol fontos az önbizalom. A falak közel vannak, és ha hibázol, a falban kötsz ki. Ez a két dolog kéz a kézben jár, ha ugyanis egy kicsit gyorsabb tudsz lenni, és közelebb tudsz menni a falakhoz, mert magabiztos vagy, akkor több hő jut a gumikba.”

„Ha pedig több hő jut a gumikba, több lesz a tapadás is, és gyorsabb tudsz lenni.”

„Ha a hétvégén nézem, azt gondolom, Lewis előre tudott egy kicsit lépni a beállításokkal a harmadik edzésen, és úgy tűnt, ez segített abban, hogy egy kicsit többet hozzon ki az autóból.”

„Szóval míg addig küszködtünk egy kicsit, hirtelen az élmezőnybe kerültünk, Lewis pedig ezt végigvitte az időmérőn is. Szóval amikor a Q3-ban második lett, az nem egyetlen körről szólt – az egész időmérőn gyors volt.”

„Ami Valtterit illeti, ő szerintem nem tudott eljutni ebbe a helyzetben. Nem sikerült megtalálnia azt a kis önbizalmat, ami ugyanígy belesegítette volna őt ebbe a pozitív spirálba.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!