A brit versenyző 14 pontos hátránnyal érkezett meg Dohába, az időmérő edzésen azonban elképesztő teljesítményt nyújtva szerezte meg a pole pozíciót, a vasárnapi versenyen pedig viszonylag simán nyerni tudott. Hamilton hátránya így két futammal a szezon vége előtt 8 pontra csökkent.
A Mercedes mérnökigazgatója elárulta, maguk sem tudják, Hamilton hogyan tudott ilyen pazar teljesítményt nyújtani Katarban.
„Azt gondoltuk, hogy jók lehetünk itt, viszont a hátralévő háromból ez volt az a pálya, amely miatt talán a legjobban aggódtunk” – mondta Andrew Shovlin. „Szombat délelőttől kezdve viszont úgy tűnt, Lewis mindent kontroll alatt tart.”
„Nagyon nehéz megjósolni azt, hogy a különbség egy tized vagy két tized körül alakul-e, ami még mindig marginális különbség. Arra nem gondoltunk, hogy ilyen jelentős előnyben lehetünk, és az egész az utolsó gyorskörben jött.”
„Az 1-es kanyar jó volt, és azt mondta, onnantól kezdve jött magától az egész. Nagyon formában van jelenleg. Elvégezhetjük az összes szimulációnkat, de semmi sem magyarázza azt, miért végzett ennyivel Max előtt. Alapvetően csak rajta múlt, nagyon mélyre ásott, és csinálta, amit csinálnia kellett.”
A katari remeklés egy héttel az interlagosi dominancia után következett, ahol Hamilton a rajtbüntetések ellenére átgázolt a mezőnyön, és simán nyerte a futamot.
„Azt gondolom, a brazíliai volt a legjobb verseny, amit valaha láttam tőle. Az időmérő pedig, az a kör hihetetlen volt… Ha belegondolunk, milyen közel volt eddig hozzánk a Red Bull… Most pedig a rajttól a célig kontroll alatt tartotta a versenyt” – folytatta Shovlin, aki bevallotta, nagy önbizalmat ad a Mercedes csapatának az, hogy egy hétszeres világbajnok ül az autójukban.
„Igazából nem is kellett olyan keményen dolgoznia, mint azt gondoltuk. De Lewis pontosan tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy megnyerje ezeket a bajnoki címeket, és a csapat is tudja. Az, hogy ő benne ül az autónkban, óriási magabiztosságot ad nekünk.”