Újabb aggodalomra adott okot a Mercedes számára Sergio Perez múlt vasárnapi motorproblémája – árulta el Toto Wolff, a német gyártó motorsport-igazgatója.
A Mercedes a korábbi megbízhatósági aggályok után a Francia Nagydíjon vetette be új specifikációjú erőforrását, melyet a gyári versenyzők eredményesen használtak Le Castellet-ben.
Rajtuk kívül a Williams és a Force India pilótái is megkapták a 2.1-es specifikációt, Sergio Perez azonban motorhiba miatt nem ért célba a szezon nyolcadik versenyén.
Később kiderült, Perez kiesését egy, a vízpumpán belüli szivárgás okozta, Toto Wolff pedig elárulta, nagyon aggódtak, amikor látták, mi történt.
„Igen, mert egy új erőforrás esetében mindig nagyon figyelsz, nézed az adatokat, hogy mi is történik” – mondta a szakember.
„Ha a hatból az egyik erőforrással probléma támad, ami tudomásunk szerint a víznyomás elvesztése volt… nyilván nagyon odafigyelsz arra, hogy mi történik a saját motorjaiddal.”
Bár az új Mercedes-motorral Lewis Hamilton végül nyert a Paul Ricard versenypályán, Wolff szerint nehéz kijelenteni, hogy a 2.1-es specifikációval ismét a Mercedes áll az élen.
„Ha megnézzük az időmérős adatokat, akkor látható, hogy a leggyorsabb Kimi [Räikkönen] volt az egyenesben” – magyarázta a szakember.
„Úgy hisszük, hogy ő talán eltérő aero-konfigurációval ment. Három erőforrás – a Renault, a Ferrari és a Mercedes – nagyon közel van egymáshoz jelenleg. Mindeki arra törekszik, hogy apró előnyre tegyen szert anélkül, hogy ártana a megbízhatóságnak – ez a nehéz feladat.”
„A küzdelem pedig egészen a szezon végéig folytatódni fog.”