Friss hírek

A Mercedesnél pontosan tudják, hol baltázták el a 2022-es F1-es autót

A Mercedes Forma-1-es csapatánál pontosan tudják, hol szúrták el a 2022-es, W13-as kódjelet viselő versenyautó fejlesztését – erről beszélt a német istálló technikai igazgatója, Mike Elliott, aki elárulta azt is, kőkeményen dolgoznak azon, hogy 2023-ra korrigálják a hibát.

A 2022-es idényre bevezetett új technikai szabályok óriási kihívások elé állították az F1-es mezőnyt, a Mercedes pedig egy igencsak egyedi tervezésű versenyautóval állt elő. Hiába viszont a radikális koncepció, már a téli teszteken kiderült, a teljesítmény bizony hagy némi kívánnivalót maga után, a sorozatban nyolc konstruktőri bajnoki címet nyerő istálló pedig idén még nem örülhetett futamgyőzelemnek.

A teljesítményen viszont sikerült sokat javítani az idénykezdet óta, Mike Eliott technikai igazgató pedig azt mondja, ez jórészt annak köszönhető, hogy megértettek, miben hibáztak.

Hirdetés
 

„Rá tudok mutatni egy pillanatra a tavalyi évből, amikor csináltunk valamit, ami szerintem hiba volt” – mondta a szakember az F1 Beyond The Grid című podcastjben. „Amit látni a teljesítményt tekintve, és az, ahogy ingadozik a dolog versenyről versenyre, ennek a következménye. Olyan hiba ez, amiről már tudunk egy ideje.”

„Olyasvalami ez, aminek kijavításán dolgozunk, és ez az oka annak, hogy a teljesítményünk folyamatosan jobb lett. De nem olyan dologról van szó, amit teljesen meg fogunk tudni oldani mostanában, erre a télen kerül majd sor.”

Több részletet ezzel kapcsolatban nem kívánt elárulni a Mercedes technikai gurulja, ám jó eséllyel a W13-as versenygép padlólemezének kialakításában gyökereznek az idei problémák.

Az első előszezoni teszten a Mercedes egy konvencionális kialakítású oldalszekrénnyel szerelt autóval rukkolt elő, a második, bahreini gyakorláson viszont sokakat megdöbbentett a csapat azzal, hogy az oldalszekrények lényegében eltűntek a W13-asról. Elliott elárulta, a koncepció kezdetben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőit is meglepte.

„Az aerodinamikusok előálltak az ötlettel, ilyenkor még egy csoportnyi szakember ránéz a dologra, alapvetően a főtervezőnk vezetésével, és megnézik, hogy le tudják-e lőni. A tesztelés előtt megmutatjuk az FIA-nak, meg is vitattuk velük, az első reakciójuk pedig az volt, hogy ’ó, mi nem erre gondoltunk’, és aztán ők is átrágták magukat rajta, hogy lássák, bele tudnak-e kötni.”

„Az oldalszekrényre nézve az emberek azt mondják, ’eltérően néz ki, tehát teljesen máshogy kell működnie, mint a többi autón’, pedig nem, csak egy kicsit eltérő megoldás. Nem hiszem, hogy aerodinamikailag jelentős az eltérés a többi autóhoz képest, csupán olyasvalamiről van szó, ami nyújt némi extra teljesítményt számunkra.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!