A Mercedest kritizálja a Red Bull csapatfőnöke - F1VILÁG.HU

A Mercedest kritizálja a Red Bull csapatfőnöke

HIRDETÉS
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29:  Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Mercedes GP Executive Director Toto Wolff in the Team Principals Press Conference during practice for the Formula One Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2018 in Spielberg, Austria.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint „nem fair”, hogy a Red Bull stratégája, James Vowles úgy érezte, vállalnia kell a felelősséget egy hibáért az Osztrák Nagydíjon, hogy Lewis Hamiltont megnyugtassák.

A múlt vasárnapi versenyen Vowles többször is beszélt Hamiltonhoz a csapatrádión – amit egyébként nem sűrűn szokott megtenni –, miután a Mercedesnél hibáztak a stratégiát illetően, és nem hívták ki a bokszba az angolt, amikor érvénybe lépett a virtuális biztonsági autós rendszer. A szakember azt mondta Hamiltonnak, hogy ő hibázott, a csapat így szerette volna motiválni a négyszeres világbajnokot.

Horner elárulta, nem érti, hogyan merülhetett fel ilyen helyzet, mint ahogy azt sem, miért kellett kiemelni a Mercedes vezető stratégáját.

„Mindig nehéz kiismerni más csapatok fortélyait, de van valami, amit csapatként meg kell tenned: mégpedig csapaként nyerni, és csapatként veszíteni” – mondta a Red Bull főnöke.

„Ezért is beszélünk mi ritkán – siker vagy hiba esetén is – egyénekről, mert az unfair helyzetbe hozza az egyént, és nyomást helyez rá. A mi filozófiánk csapatként az, hogy kollektív felelősséget vállalunk, nem pedig egyénit.”

„Természetesen kell, hogy legyen felelősségre vonhatóság, de ezzel a megfelelő környezetben kell foglalkozni, zárt ajtók mögött, nem pedig nyilvános fórumon.”

Horner szerint az is furcsa, hogy Vowlesnak közbe kellett lépnie, hogy motiválja Hamiltont.

„Soha nem dolgoztam együtt Lewisszal, és nem tudom, mitől pipul be, és mitől nem, de ez elég bizarr dolog volt. Belökni valakit a busz elé, hogy arra motiváljuk a versenyzőt, hogy gyorsabban körözzön, és a negyedik helyről feljöjjön az elsőre.”

A brit szakember kifejtette, a Red Bullnál soha nem fordulhatna elő ilyen.

Hirdetés

„Én nem így dolgozom. Az én nézőpontom és szerepköröm csapatfőnökként az, hogy meg kell védenem a munkaerőt, és meg kell bizonyosodnom arról, hogy a lehető legjobb módon tüntetjük fel őket – a jó és a rossz napokon egyaránt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!