A Michelint csak abban az esetben érdekli a visszatérés az F1-be, ha eltörlik az egybeszállítós rendszert, és legalább egy másik gumigyártóval összemérheti erejét, jelentette ki a francia cégóriás ügyvezetője, Didier Mariton.
A Michelint csak abban az esetben érdekli a visszatérés az F1-be, ha eltörlik az egybeszállítós rendszert, és legalább egy másik gumigyártóval összemérheti erejét, jelentette ki a francia cégóriás ügyvezetője, Didier Mariton.
Az FIA hónapok óta gőzerővel keresi az év végén távozó Bridgestone utódját, és már ki is hirdette pályázatát, melyre a Michelin, a Cooper Avon, és legutóbb a Pirelli is rárajtolt, jóllehet a francia cég csak bizonyos feltételek mellett térne vissza.
Korábban az a hír járta, hogy a Michelint csak akkor érdekli a visszatérés, ha a jelenlegi 13 colos kerekeket 18 colosra cserélik, ám most úgy tűnik, ebből hajlandó engedni, viszont egyedüli beszállítóként továbbra sem tartja vonzónak a Forma-1-et.
„Tárgyalásban állunk az FIA-val, és az F1-et irányító más szervekkel, akikkel közöltük, hogy amennyiben több márka is képviseltetheti magát a sportban, akkor a Michelin készen állna elgondolkodni a visszatérésen” – idézte Maritont a Reuters hírügynökség.
A francia cég továbbá azt szeretné, ha előtérbe kerülnének a környezetbarát technológiák, és ezen a téren is megmutathatná, hogy 2006-os távozása óta mennyit fejlődött.
A Forma-1-es Csapatok Szövetsége a hétvégén ül össze Barcelonában, ahol többek között a gumikérdésről is tárgyalni fognak, aminek véglegesítésére minél előbb szükség van.
A csapatok ugyanis már megkezdték jövő évi autóik tervezését, amire komoly kihatással lehetnek az új gumiszabályok.