Orosz Nagydíj

A nagycsapatok nem akarnak segíteni a kicsiknek

A Forma-1 nagycsapatai világossá tették, eszük ágában sincs feláldozni saját bevételüket annak érdekében, hogy segítsék az anyagi gondokkal küszködő kisebb istállókat.


A Forma-1 nagycsapatai világossá tették, eszük ágában sincs feláldozni saját bevételüket annak érdekében, hogy segítsék az anyagi gondokkal küszködő kisebb istállókat.

A királykategória teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone nyilatkozta azt az elmúlt hét végén, a problémákra az jelenthet megoldást, ha a kereskedelmi jogok értékesítéséből származó bevételeket arányosabban osztják el a csapatok között.

A nagycsapatoknak azonban egyáltalán nem tetszik az ötlet: azzal érvelnek, nem rájuk kellene mutogatni pusztán azért, mert jobb kereskedelmi megállapodást kötöttek a sportág tulajdonosaival.

Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap arról kérdezte Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét, mit szól ahhoz, hogy Ecclestone szerint átengedhetnék bevételeik nagy részét a kisebb csapatoknak, így felelt: „Ez egy szörnyen kedves javaslat Bernie-től!”

„Minden csapat lezavarta a saját tárgyalásait a kereskedelmi jogok birtokosával, és azt hiszem, ezt a dolgot rajta kell számon kérni a pénzek elosztása végett.”

„Aláírt szerződéseink vannak, és egyébként sem vagyok meggyőződve arról, hogyha megduplázzuk a Caterham vagy a Marussia pénzét, a két csapat meg tudta-e volna oldani problémáit.”

„A problémáik sokkal inkább az alapköltségvetésről, mintsem a bevételekről szólnak.”

Horner szerint a megoldás az lenne, ha a jogtulajdonos CVC egész egyszerűen több pénzt adna bevételeiből a kiscsapatoknak.

„Rajtunk elég nagy költségvetési nyomás van, nekem pedig ezen a büdzsén belül kell tevékenykednem. Ha a kereskedelmi jogok birtokosa több pénzt akar adni a kiscsapatoknak, hát tegye – az ő dolga, az ő felelőssége.”

„A csapatok azért vannak itt, hogy versenyezzenek, nem pedig azért, hogy egymást szponzorálják.”

A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci szerint az lenne a legjobb megoldás, ha a Forma-1 több bevételre tudna szert tenni – ez ugyanis minden csapatnak a javára válna.

„A Ferrari legfőképp arra fókuszál, hogy az a bizonyos torta még nagyobb legyen, nem pedig arra, hogy másképp osszák fel a szeleteket” – mondta.

„Először azt kellene megvizsgálni, hogyan lehet növelni a bevételeket – ez a legfontosabb. A másik dolog pedig az, hogy aki a Forma-1-be jön, az pontosan tisztában legyen a rá váró kihívásokkal.”

„Ez a sport az innovációról szól, márpedig az innováció pénzbe kerül, rengeteg befektetésbe, méghozzá hosszú távú befektetésbe. Szóval továbbra is beruházunk a Forma-1-be: erre fókuszálunk.”

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff mindazonáltal úgy gondolja, a nagycsapatoknak legalább le kellene ülniük Ecclestone-nal, hogy átbeszéljék a dolog – egy kompromisszumos megoldásra ugyanis mindenképp szükség volna.

„Tudjuk, miért alakult így” – mondta a szakember.

„Fontos volt Bernie-nak, hogy újra meggyőzze a nagycsapatokat, ők ugyanis a Forma-1 legfőbb szereplői. Most pedig egy olyan helyzetbe kerültünk, ami nem jó, hiszen két kisebb csapat távozott, és további alakulatok is küszködnek.”

„Ezt a dolgot a csapatoknak meg kell beszélniük Bernie-vel. Neki kell rendeznie ezt a kérdést, ha pedig a nagycsapatok tehetnek valamit, akkor azt gondolom, le kell ülnünk egy asztalhoz, és meg kell vitatnunk a dolgot.”

„Nem gondolom úgy, hogy Mercedesként mi vagyunk a legfőbb célpont, hiszen jócskán el vagyunk maradva attól, amit néhány másik csapat kap, szóval meglátjuk, mivel áll elő Bernie.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS