A Forma-1-es nagyvállalatok benyújtották a motorszabályokról alkotott jövőbeli elképzeléseiket az FIA-nak, amely reményeik szerint elnyeri a szövetség tetszését, és végre pont kerülhet az ügy végére.
A Forma-1-es nagyvállalatok benyújtották a motorszabályokról alkotott jövőbeli elképzeléseiket az FIA-nak, amely reményeik szerint elnyeri a szövetség tetszését, és végre pont kerülhet az ügy végére.
A BMW, a Ferrari, a Honda, a Mercedes-Benz, a Renault, és a Toyota képviselői megegyeztek 2010 utáni motorszabályokról, mely remények szerint kielégíti a szövetség elképzeléseit.
Az FIA többször hangsúlyozta, a jövőben a környezetbarát technológiákat részesíti előnyben, amellett, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy csökkentse a költségeket.
|
A csapatok által benyújtott javaslat szerint ahelyett, hogy 2011-től teljesen új erőforrások kerülnének bevezetésre, a motorgyártók egészen a 2013-as idény végéig meg szeretnék tartani a jelenlegi formulát, kiegészítve a kinetikus enertgiatároló-, illetve az üzemanyag áramlását szabályozó rendszerrel. Az egységek élettartamát továbbá a jelenlegi kettőről négy versenyhétvégére emelnél meg.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, hogy a dokumentumot az összes nagyvállalat képviselője aláírta, így juttatták el az FIA-hoz. “A nagyvállalatok javaslatát a múlt héten küldtük el az FIA-nak, és még nem kaptunk rá választ” – mondta a német szakember.
A Toyota motorrészlegének vezetője, Luca Marmorini bízik benne, hogy javaslataik tetszetni fognak a szövetség illetékeseinek.
“Úgy gondolom, hogy remek kompromisszumos megoldásokat dolgoztunk ki” – mondta. “Az FIA minden kívánságát kielégítik: a négy versenyhétvégés motorok segítenek a független kiscsapatoknak, és amellett, hogy csökkennek a költségek, továbbra is a Forma-1 marad a motorsport királykategóriája. Bízunk benne, hogy az FIA elfogadja javaslatainkat.”
A nagyvállalatok abban is megegyeztek, hogy 2009 végéig kidolgozzák a 2013-tól életbe lépő – az eddiginél jóval radikálisabb – motorszabályokat.