A Nürburgring utoljára 2020-ban, még a koronavírus-járvány idején fogadta a száguldó cirkuszt, azóta azonban nem járt Németországban az F1-es mezőny. Korábban ugyanakkor lehetett hallani arról, hogy a Forma-1 vezetősége által szorgalmazott — és hamarosan bevezetésre kerülő — rotációs rendszer megoldást jelenthet a német versenyhelyszínek számára, Belgiumban például 2027 után csak minden második évben rendeznek majd versenyt.
A Nürburgring képviselői ugyanakkor a német Sky Sports televíziónak nyilatkozva elárulták, egész egyszerűen nincsenek meg az anyagi feltételek ahhoz, hogy a német versenypályán a közeljövőben Forma-1-es versenyt tartsanak. A promótereknek fizetniük kellene azért, hogy helyük legyen a versenynaptárban, valamint fedezniük kellene a költségeket, ami saját elmondásuk szerint szinte lehetetlen feladatnak tűnik.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
„Ezek miatt a terv jelen formájában számunkra — mint magánvállalat számára — nem megvalósítható” – mondta pálya szóvivője. „Az utolsó megbeszélés óta — amely több mint egy éve volt — nem történt további egyeztetés a sorozat szervezőjével.”
HIRDETÉS
Ezzel szemben több esély mutatkozik arra, hogy a Német Nagydíj visszatérjen egy másik pályára, amely korábban szintén otthont adott F1-es versenyeknek, mégpedig a Hockenheimringre. Az emodrom nevű befektetői csoport ugyanis 250 millió eurót tervez befektetni a pálya felújításába a következő öt-tíz év során, a létesítmény részéről pedig hónapokkal ezelőtt úgy nyilatkoztak, nyitottak arra, hogy újra Forma-1-es futamot rendezzenek.
„Soha nem szakítottuk meg a kapcsolatot és az egyeztetéseket a Forma-1-gyel” — magyarázta Jorn Teske, a Hockenheimring vezetője még augusztusban. „De lassan és biztosan foglalkozunk a dolgokkal. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy nem termelünk veszteséget. Ezért is van az, hogy kezdetben más projektekre koncentrálunk. 20-25 éves ciklusokban gondolkodunk, nem pedig rövid távban.”
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Áprilisban az Emodrom nevű befektetési társaság felfedte, hogy öt középvállalat 5,5 millió euróért felvásárolta a hockenheimi F1-es pálya egy részét, ők egyúttal mintegy 20 millió eurós adósság rendezéséért is felelősek lettek.
„Természetesen a Forma-1-ben is gondolkodunk” — mondta az Emodrom Group ügyvezetője, Tim Brauer. „Pénzügyi kalandokba nem bocsátkozunk, de megpróbálunk modelleket találni arra is, hogy miképp tudnánk visszahozni a Forma-1-et Németországba.”
HIRDETÉS