Friss hírek

A pilóták védelmükbe vették a gyorshajtásért megbüntetett Gaslyt

Pierre Gasly a Japán Nagydíjon kapott időbüntetést gyorshajtásért, mire több F1-es pilóta azt hangoztatta, mennyire nehéz lassan vezetni egy Forma-1-es autót. Különösen esőben.

A Forma-1-es Japán Nagydíj egyik legforróbb beszédtémája volt a futam első köre után kialakult szituáció, amely során a mezőnytől lemaradva, egyedül autózó Pierre Gasly egy pályán tartózkodó munkagéppel találta szembe magát. Az eset Carlos Sainz balesetét követően történt, ami után nem sokkal a versenyirányítás piros zászlóval intette le a futamot. Gasly a mezőny többi tagjához hasonlóan a bokszba hajtott, ám az FIA úgy találta, hogy ezt túl gyorsan tette, így 20 másodperces időbüntetést róttak ki a pilótára.

 A hivatalos magyarázat szerint „miután elhaladt az incidens helyszíne mellett, a 10-es autó piros zászlós jelzés hatálya alatt folytatja útját olyan tempónál, mely több alkalommal is meghaladta a 200 km/órát, és mely egy ponton a 251 km/órát is elérte.”

Hirdetés
 

Gasly büntetése kapcsán több pilóta is megszólalt. Alonso szerint nagyobb problémát jelentett a pályán tartózkodó munkagép, George Russell pedig néhány vezetéstechnikai információra hívta fel a figyelmet.

 „Teljes mértékben támogatom Pierre-t. Mi ülünk az autóban, mi diktáljuk a tempót, és mi tudjuk, mikor irányítunk. Amire nem számítunk, az egy munkagép a pályán. Emiatt nem lehet őt hibáztatni” – fogalmazott Fernando Alonso.

„Azzal kapcsolatban nem létezik szabály, hogy mennyire mehetünk gyorsan. A virtuális biztonsági autós deltát figyelnünk kell, de ha valaki ahhoz képest tíz másodperccel lassabb, akkor joga van felgyorsítani, és visszazárkózni nullára. A pilóták pedig ezt teszik, mivel csak úgy vagyunk képesek melegen tartani a gumikat, ha lemaradunk, aztán kicsit felgyorsítva megdolgozzuk az abroncsokat. 250 km/órás sebességet emlegetnek, de elfelejtik, hogy ezek az autók 330 km/órával mennek. 250 km/óra a mi világunkban nem gyors” – árulta el Russell.

Daniel Ricciardo és Nicholas Latifi azt emelte ki, az abroncsok magas üzemi hőmérséklete miatt mennyire nem könnyű lassan vezetni ezeket az autókat.

„A lassabb tempó nem sokkal biztonságosabb, hiszen hőmérsékletet veszítünk” – fogalmazott az ausztrál.

„A biztonsági autó mögött is tapadáshatáron vagyunk, mivel ezek az abroncsok nem valami jók esőben. Ezeket az autókat nem lassú haladásra tervezték” – tette hozzá a kanadai.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!