Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója úgy véli, Nico Rosberg hétvégi győzelme az ékes bizonyíték arra, hogy a Mercedes Forma-1-es alakulata felülkerekedett a szezon első két versenyén tapasztalt gumiproblémákon, így a szezon további részében igenis számolni kell a brackley-i gárdával.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója úgy véli, Nico Rosberg hétvégi győzelme az ékes bizonyíték arra, hogy a Mercedes Forma-1-es alakulata felülkerekedett a szezon első két versenyén tapasztalt gumiproblémákon, így a szezon további részében igenis számolni kell a brackley-i gárdával.
A német alakulat már az első versenyhétvégéken is remekelt az időmérőkön, ám a futamon képtelen volt hozni a szombati formát: Ausztráliában a túlzott gumikopással, Malajziában pedig az abroncsok üzemi hőmérsékletre hevítésével küszködtek.
A csapat ifjú versenyzője, Nico Rosberg a pole pozícióból, míg csapattársa, Michael Schumacher a második helyről rajtolhatott vasárnap, Kínában, és előbbi versenyző a futamot gyakorlatilag végig vezetve nyerni tudott.
„A verseny előtt gondoltuk, hogy a háromkiállásos stratégia lehet a legvalószínűbb, és hogy esetleg meg lehet csinálni két cserével is a futamot. Talán többen arra gondolnak, a Mercedesnél tanakodtak egy harmadik kiálláson. Nem beszéltem még a srácokkal, de biztos vagyok benne, hogy beszéltek róla, szóval lenyűgöző, amit véghezvittek.”
„A futam előtt mindenki a Mercedes gumikezelési problémáiról beszélt, szóval már akkor mondtam, hogy Ross [Brawn] elárulta nekem, hogy szerintük sok mindent megértettek a dologról, és most világos, hogy tényleg. A rajttól a célig nagyszerűek voltak, ezt pedig jó látni.”
Hembery hozzátette, az, hogy Rosberg a legtöbbet hozta ki a rajtból, és megfelelő előnyt épített ki magának ahhoz, hogy szabadon autózzon, nagy segítségére volt az 56 körös futam során.
Arra a kérdésre, hogy a német túl sokáig maradt-e pályán az első etap során, ezzel pedig legfőbb riválisa, Jenson Button komoly fenyegetést jelentett rá nézve, a Pirelli szakembere így válaszolt: „Nem gondolom ezt. Szerintem próbálták feltérképezni a gumik elhasználódásának mértékét, szóval gyakorlatilag menet közben változtattak a taktikán.”
„Biztosak voltunk abban, hogy több csapat is az első etap során alakítja majd a taktikáját, ez jellemző az egész idényre. Látunk ilyen versenyeket, és mint kiderült, a McLaren háromkiállásos stratégiája is majdnem elég jónak bizonyult.”
„Másodikak és harmadikak lettek. Végül a két kiállás elegendőnek bizonyult, mert a Mercedesnek megvolt a helyzeti előnye azzal, hogy az élről rajtoltak versenyzői. Mindannyian tudjuk, hogy az F1-ben mennyit jelent az, ha tiszta utat kap egy versenyző és nem kell piszkos levegőben autóznia, ők pedig nagyszerűen kihasználták ezt a lehetőséget.”