A Pirelli elmagyarázta az új gumirendszert - F1VILÁG.HU

A Pirelli elmagyarázta az új gumirendszert

HIRDETÉS

A Pirelli elmagyarázta, miként gondolja, hogy az új rendszer – amely nagyobb szabadságot enged a csapatok számára a gumiválasztásban – miként fog működni a gyakorlatban, miközben küszöbön a szabályok véglegesítése.


A Pirelli elmagyarázta, miként gondolja, hogy az új rendszer – amely nagyobb szabadságot enged a csapatok számára a gumiválasztásban – miként fog működni a gyakorlatban, miközben küszöbön a szabályok véglegesítése.

A Forma-1 gumiszállítója nagyobb szabadságot és variációs lehetőséget kíván biztosítani a csapatok számára gumiválasztásban a következő idénytől, hogy úgy választhassák meg az abroncsokat, hogy azok a lehető legjobban illeszkedjenek autóikhoz.

Az ötlet – ami már év közben felmerült – nem más, mint az, hogy a Pirelli három keveréket biztosít a csapatok számára minden egyes versenyhétvégén, és a rendelkezésre álló 13 gumiszettet úgy variálhatják abból a három keverékből, ahogy csak szeretnék.

A csapatok így agresszívebb stratégiát is választhatnak, és több szettet kérhetnek mondjuk a lágyabb keverékekből, de úgy is dönthetnek, hogy ők inkább a keményebb összetételű gumikat szeretnék használni az adott versenyhétvégén, így inkább azokból kérnek többet.

„Az ötlet az, hogy meghatározzuk a három keveréket, aztán a csapatok választhatnak, hogy a 13 szetten belül melyikből mennyit kérnek. Ez nem teljes szabadság, de ezt el is akartuk kerülni” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli versenymenedzsere.

„Három keverékből választhatnak, de mindenképpen egynél többet kell használniuk egy adott versenyen.”

Mivel így nem csak a Pirellin múlik majd, melyik keverékből mennyit kell legyártania, a hírek szerint megegyezés született abban is, hogy a csapatok 8, illetve 14 héttel az adott futam előtt leadják, milyen gumikat akarnak – előbbi az európai, utóbbi a tengerentúli versenyekre vonatkozik.

„Ez egy kis bonyodalom, hiszen előre meg kell mondaniuk, mit szeretnének, de az teljesen érthető, hogy nem tudjuk legyártani a gumikat, mikor megérkezünk a pályára” – magyarázta Isola.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Pirelli elmagyarázta az új gumirendszert
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!