Megdöbbentőnek tartja a Pirelli abroncsainak váratlan ausztráliai viselkedését a Team Lotus versenyzője, Jarno Trulli.
Megdöbbentőnek tartja a Pirelli abroncsainak váratlan ausztráliai viselkedését a Team Lotus versenyzője, Jarno Trulli.
Az olasz veterán a Repubblica című olasz szaklap hasábjain leírta, a Forma-1 új beszállítójának termékei teljesen másképp viselkedtek az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, mint a legutóbbi, barcelonai teszteken, ami a legtöbb csapatot nagyon váratlanul érte.
„A legfontosabb dolog, amit el kell mondanom, hogy a hétvége minden eredménye – legyen az pozitív vagy negatív – egy dologgal hozható összefüggésbe: a Pirelli abroncsaival” – mondta Trulli.
„Teljesen lesokkoltak minket. Nem arról van szó, hogy jobban vagy rosszabbul teljesítettek, mint vártuk, hanem arról, hogy teljesen másképp. Olyan volt, mintha megváltoztak volna a legutóbbi, barcelonai teszt óta.”
„A tél során az összes csapat olyan abroncsokkal dolgozott, melyek rendkívül gyorsan lebomlottak. Ez amolyan tulajdonsága volt a gumiknak. Ehelyett Melbourne-ben olyan abroncsokkal találkoztunk, melyek tartósságával nem volt probléma, ellenben azok felmelegítésével.”
Trulli hozzátette, a vasárnapi verseny során szinte mindenki küszködött a gumik hőmérsékletével, kivéve az első és második helyen végző Sebastian Vettelt és Lewis Hamiltont.
A Lotus versenyzője szerint akár csapaton belül is hatalmas különbségek jelentkezhetnek az abroncsok viselkedéséből adódóan, így mindent meg kell tenniük azért, hogy a lehető leghamarabb gondosan kiismerjék a Pirelli termékeit.
„Ha a guminak nincs megfelelő hőmérséklete, lehetetlen kihozni belőle a teljesítményt. A verseny során csupán két versenyzőnek nem okozott ez gondot: Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek, a második, illetve első helyezetteknek.”
„Mindenki más küszködött – egyesek jobban. Még Mark Webber is. Véleményem szerint ez az oka annak is, hogy a Ferrari gyengélkedett az időmérőn.”
„A probléma adott, az oka viszont nem ismert. Elég egy kis különbség a beállításokban, a balanszban, a pálya vagy a levegő hőmérsékletében, és még ugyanabban a csapatban is teljesen ellentétes reakciók születnek.”
„Elég csak Vettelre és Webberre gondolni: Sebastian dominált, míg Mark olykor 2 másodpercet veszített körönként Alonsóval szemben. Tehát ez nagy kihívás. Meg kell értenünk, hogy kell használni a gumikat. Úgy gondolom, ez kulcskérdés az idei évben.”