Eifel Nagydíj
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

A Pirelli is kész beszállni a Forma-1-be

Bár korábban cáfolta, hogy érdekelné a visszatérés lehetősége, a Pirelli most mégis jelezte, hogy készen áll ellátni abroncsaival a mezőnyt a következő idénytől, ugyanis felkeltették a figyelmét az új feltételek.



Bár korábban cáfolta, hogy érdekelné a visszatérés lehetősége, a Pirelli készen áll ellátni abroncsaival a mezőnyt a következő idénytől, értesült a külföldi média.

Az FIA továbbra is keresi az év végén távozó Bridgestone utódját, és jelentkezőből sincs hiány, ugyanis a Michelin és a Cooper Avon is jelezte már, hogy komolyan fontolgatja visszatérését a Forma-1-be.

Az olasz sajtó azonban úgy tudja, hogy a Pirellit is érdekli a Forma-1, jóllehet az olasz cég vezetése hónapokkal ezelőtt még határozottan cáfolta, hogy visszatérne a királykategóriába.

Azóta viszont változott a helyzet, ugyanis felmerült a 18 colos abroncsok bevezetésének lehetősége, és az, hogy a csapatok is beszállnának a költségekbe, ami állítólag felkeltette az olasz cég érdeklődését, amely legutóbb 1991-ben volt jelen a Forma-1-ben.

„Még semmi nincs eldöntve, de úgy érezzük, hogy a 18 colos gumik visszatérésének lehetőségével, illetve azzal, hogy a kereskedelmi feltételek is változhatnak az előző évek gyakorlatához képest, ismét érdemes komolyan odafigyelni az F1-re” – mondta a Pirelli Motorsport elnöke, Paul Hembrey az Autosportnak.

Bár korábban felreppent a hír, miszerint az FIA változtat a szabályokon, és ismét engedélyezi a több beszállítós rendszert, mellyel visszatérne a gumiháború a Forma-1-be, a hírek szerint ez nem fog megvalósulni, és csak egy nyertese lesz a tendernek.

A Pirellit azonban még ez sem riasztja vissza, jóllehet korábban el sem tudta volna képzelni, hogy vetélytárs nélkül, egyedüliként szállítson abroncsokat a Forma-1-be.

„Egyelőre nem zárjuk ki a gumiháború lehetőségét, de nem gondolom, hogy most bárki is óriási pénzeket akarna költeni a gumik fejlesztésére, hogy gyorsabb legyen” – folytatta a szakember, aki ugyan optimista, de véleménye szerint nagyon nehéz lenne összehozni egy szerződést 2011-re.

„Ahhoz, hogy ott legyünk a jövő évben, sok mindennek össze kellene jönnie, de soha ne mondd, hogy soha.”

“Amennyiben a kereskedelmi feltételek a helyükön vannak, és azt gondoljuk, hogy ez a helyes irány, illetve erre áldását adja a vezetőség, valamint az FIA, akkor majd meglátjuk, hol állunk.”

A forma-1-es csapatvezetők bíznak abban, hogy az európai szezon nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydíjon már választ kaphatnak arra, hogy melyik cég szállítja a gumikat a 2011-es idényben, ugyanis már el kell kezdeniük tervezni jövő évi autóikat, és ahhoz mindenképpen ismerniük kell az új gumik specifikációját.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

A Pirelli is kész beszállni a Forma-1-be
Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari
Itt a Racing Point válasza: Ezért nem tesztelték Strollt a Nürburgringen!
Már hétvégén bejelenti Schumacher szerződtetését a Haas?
Súlyos kérdéseket vet fel Stroll pozitív koronavírus-tesztje
Red Bull: Ha Albon nem javul, kívülről kell versenyzőt hoznunk