A Pirelli kész az FIA segítségét kérni - F1VILÁG.HU

A Pirelli kész az FIA segítségét kérni

HIRDETÉS

A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli készen áll arra, hogy megkérje az FIA-t, vezessen be korlátozásokat a kerékdőlésre vonatkozóan a hétvégi Olasz Nagydíjon, amennyiben a szabadedzések után ismét felmerülnek a hólyagosodással kapcsolatos problémák.


A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli készen áll arra, hogy megkérje az FIA-t, vezessen be korlátozásokat a kerékdőlésre vonatkozóan a hétvégi Olasz Nagydíjon, amennyiben a szabadedzések után ismét felmerülnek a hólyagosodással kapcsolatos problémák.

Miután több csapatnak – köztük a listavezető Red Bull Racingnek – is komoly gondot okozott a belgiumi időmérő után a gumik hólyagosodása, a Pirelli a monzai viadalra egy konzervatívabb kerékdőlés-javaslattal állt a csapatok elé.

Az előzetesen javasolt 3,5 fokos értéket 3,25 fokra csökkentette a gyártó, mi több, a vállalat készen áll arra, hogy megkérje a sportot irányító testületet, szabjon ki kötelező maximumot a kerékdőlésre vonatkozóan.

„Meg fogjuk vizsgálni ezt a harmadik szabadedzés után” – fogalmazott Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.

„Szükség van némi pályaidőre, hogy lássuk, a javaslataink túl óvatosak, vagy éppen túl agresszívek. Még nem tudjuk, mi a helyzet. És ez nem csak a kerékdőlésre vonatkozó paraméterre, hanem az összes, általunk javasolt dologra vonatkozik.”

Arra a kérdésre, hogy az FIA esetleg kiszabhat-e kötelező érvényű maximum értéket a kerékdőlésre vonatkozóan, a szakember így felelt.

„Arra kérnénk őket, hogy kontrollálják a helyzetet. Talán tudjuk amúgy is irányítani a dolgot, de büntetés nélkül.”

„Láttunk néhány csapatot, melyek megpróbálnak nyújtózkodni minden irányba, így meg kell értenünk, miért történnek ilyesfajta dolgok.”

A szakember hozzátette, az első szabadedzésen nem voltak problémák a gumikkal, ám itt a csapatok főként a közepes keverékkel rótták a köröket.

Hirdetés

„Nyilván mindenki a közepes keveréket használta az első tréningen, és semmi problémát nem találtunk a Red Bull Racingnél sem, szóval tudjuk, hogy a közepes gumikkal nincs gond. Néhány kisebb gondot tapasztaltunk Lewis [Hamilton] autóján. Sebastien Bueminek szintén voltak problémái, de úgy gondoljuk, ez összefüggésbe hozható azzal, hogy többször is blokkolta a kerekeket a pályán.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!