A Pirelli még agresszívebb lesz 2012-ben

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery saját bevallása szerint rendkívül elégedett azzal, ahogy a vállalat abroncsai 2011-ben feldobták a Forma-1 versenyeit.


A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery saját bevallása szerint rendkívül elégedett azzal, ahogy a vállalat abroncsai 2011-ben feldobták a Forma-1 versenyeit.

Az olasz gumigyártó az elmúlt évben tért vissza a királykategóriába, ahol a Bridgestone-t váltotta: a Forma-1 csapatai, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) akkor arra kérte a Pirellit, olyan abroncsokat gyártson, melyek komoly kihívás elé állítják majd a mezőnyt.

Nos, Paul Hembery gárdája úgy tűnik, minden tőle telhetőt megtett, hiszen amellett, hogy a csapatok az első versenyeken azt sem tudták, merre induljanak el stratégiáikkal, a gumiknak hála az egész szezon során izgalmas küzdelmeket láthattunk.

„Arra kértek minket, hogy valami mással rukkoljunk elé 2011-re” – árulta el Hembery a Sky Sportsnak nyilatkozva. „Kihívással álltunk szemben, hiszen olyan gumit kellett gyártanunk, mely degradálódik, a kopási szintje meglehetősen magas, így ezáltal növeljük a bokszkiállások számát.”

„Úgy érezzük, hogy a szezon végére meglehetősen sokat hozzátettünk a versenyekhez. Érdekes dolog, hiszen az év elején kritizáltak minket azért, mert egyesek szerint túl agresszívek voltunk, az idény végére pedig túl konzervatívak. Valójában nagyon sok múlott a versenyzőkön és a csapatokon, hiszen meg kellett szokniuk az abroncsokat, változtatniuk kellett a beállításokon, hogy maximalizálják a gumikban rejlő potenciált.”

„Ez pedig azt jelenti, hogy a 2012-es szezonra készülvén egy kicsit agresszívabbnak kell lennünk. Három keveréken változtattunk, a lágyon, a közepesen és a keményen. Ezek csúcsteljesítménye sokkal közelebb lesz egymáshoz, mint tavaly, emiatt pedig még több taktikázást látunk majd.”

„Természetesen nem tudjuk, milyenek lesznek az autók. Valószínűleg valamelyest változnak majd a fújt diffúzorokat érintő változások miatt, és a kanyarsebességek alacsonyabbak lehetnek, de soha nem lehet tudni.”

„Azok a srácok, akik tervezik ezeket az autókat, a legjobbak a világon, fantasztikus ötletekkel állnak elő, így lehet, hogy nem is ez lesz a helyzet, és ráeszmélünk, hogy az új autók hasonlóak lesznek majd, mint a 2011-esek.”

Az elmúlt évben komoly problémát okoztak az ideális ív mellett szétszóródott gumitörmelékek, melyek miatt a versenyzőknek nem volt könnyű dolgok, ha előzésbe kezdtek.

„Módosításokat hajtottunk végre annak érdekében, hogy valamelyest javítsunk ezen a helyzeten. Viszont törmelékek mindig lesznek. Megpróbálunk tenni valamit, de sajnos, ha azt akarjuk, hogy a gumik kopjanak, akkor azoknak a törmelékeknek menniük kell valahova, így minden, amit tehetünk, hogy változtatunk az elhasználódás mechanizmusán, hogy azok a törmelékek, melyek leválnak az abroncsról, valamelyest kisebbek legyenek.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!