A Pirelli módosíthat gyorsan kopó abroncsain - F1VILÁG.HU

A Pirelli módosíthat gyorsan kopó abroncsain

HIRDETÉS

A Pirelli készen áll leülni a csapatokkal, hogy megvitassa velük, kell-e javítaniuk a gumikon, miután a versenyzők többsége komolyan aggódik a túlzott gumikopás és morzsolódás miatt.


A Pirelli készen áll leülni a csapatokkal, hogy megvitassa velük, kell-e javítaniuk a gumikon, miután a versenyzők többsége komolyan aggódik a túlzott gumikopás és morzsolódás miatt.

Az olasz beszállító már a téli időszakban jelezte, hogy a csapatok kérésének eleget téve, olyan abroncsokkal látja el a mezőnyt az idei évben, amik a korábbinál gyengébbek, hogy még több kerékcsere legyen a versenyeken.

Az eddig látottak alapján úgy tűnik, hogy a stratégia működik, azonban a túlzott gumikopás miatt a korábbinál jóval több gumifoszlány kerül a burkolatra a versenyhétvégék alatt, ami miatt aggodalmuknak adtak hangot egyesek, ugyanis veszélyesnek tartják a törmelékeket.

Fernando Alonso a héten elmondta, hogy a széles pályákon még nincs is olyan nagy gond, ám az olyan helyszíneken, ahol nincsenek nagyobb bukóterek, és maga a pálya is keskeny, mint például Monacóban, komoly veszélybe kerülhetnek azok, akik mondjuk egy előzés közben elhagyják az ideális ívet, felveszik a sok gumifoszlányt a piszkos részen, és félő, hogy nem fogják tudni bevenni a következő kanyart.

A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery azonban úgy gondolja, hogy nem olyan vészes a helyzet, egyébként is mindent irányításuk alatt tartanak, de ha a csapatok többsége változtatást kér, akkor készen állnak azonnal reagálni erre.

„Képzeljék csak bele magukat a mi helyzetünkbe. Nem nézhetünk csak egyetlen véleményt, minden csapatot meg kell hallgatnunk, és azután kell döntést hoznunk” – mondta Hembery.

„Az összes csapat nagyon fontos számunkra, mindannyian partnereink, szóval egyetértésben kell lenniük, hogy mit kívánnak tőlünk. Nem hiszem, hogy egyelőre lenne bármi döntés a részükről.”

„Mindig is azt mondtuk, hogy nem fogjuk alulbecsülni a gondokat, és ha kell, megfelelően reagálunk majd a dolgokra, leülünk a csapatokkal és kidolgozunk egy tervet. Azonban egyelőre még nem ez a helyzet.”

Hembery hozzátette, hogy nem okozna különösebb problémát számukra, ha változtatniuk kellene abroncsaikon, de úgy gondolja, hogy a versenyzők csak azért problémáznak, mert elszoktak a túlzott morzsolódástól, ami korábban jelen volt a királykategóriában.

Hirdetés

„A múltban sem volt más a helyzet. Ez szinte minden pályaversenyen így van, csak azért aggodalmaskodnak egyesek, mert az elmúlt években nem láttunk ilyet a Forma-1-ben” – magyarázta a szakember.

„Ahhoz, hogy ilyen nagyszámú kiállást el tudjunk érni, az abroncsoknak kopniuk kell, és a foszlányoknak valahol lenniük kell. Az egyetlen módja a változtatásnak, hogy valamilyen módon módosítjuk a kopást, ami kémiai művelet, a keveréken kell módosítani. Egy másik lehetőség a tartósabb abroncsok bevetése, egy vékonyabb fallal, hogy elérjük ugyanazt a hatást.”

A Pirelli vezére azt is elmondta, hogy a hétvégén nem lesz olyan vészes a morzsolódás Kínában, de sokkal extrémebb lehet a helyzet a következő versenyen, az európai szezon nyitóállomásának helyet adó Török Nagydíjon, ahol durvább a burkolat, ráadásul a GP2-es és a GP3-as futam miatt sokkal több gumi lesz az aszfalton.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!