A pénteki esős nap után több pilóta is arra panaszkodott Silverstone-ban, hogy azért körözött keveset a vizes aszfalton, mert spórolnia kell a gumikkal. A szabályok szerint három szett esőgumival kell gazdálkodniuk a csapatoknak egy versenyhétvégén, ami a Pirelli motorsport-igazgatója szerint bőven elég.
A pénteki esős nap után több pilóta is arra panaszkodott Silverstone-ban, hogy azért körözött keveset a vizes aszfalton, mert spórolnia kell a gumikkal. A szabályok szerint három szett esőgumival kell gazdálkodniuk a csapatoknak egy versenyhétvégén, ami a Pirelli motorsport-igazgatója szerint bőven elég.
„Az esőgumikat 60 körre terveztük, úgyhogy senki sem mondhatja, hogy nincs elég gumi, hiszen 180 körre elegendő abroncsa van mindenkinek”- idézte az Autosport honlapja Paul Hembery-t, aki meg van győződve arról is, hogy hiába kapnának mondjuk egy szettel több esőgumit a csapatok – ahogy azt többen is felvetették -, akkor sem lennének aktívabbak ilyen körülmények között.
„Ha úgy érzed, hogy hátrányba kerülsz azzal, hogy a riválisaiddal ellentétben pályára hajtasz, akkor sokkal egyszerűbb követni a példájukat, és arra hivatkozni, hogy nincs elég gumi. De ha mondjuk hat szett esőgumijuk van a csapatoknak, akkor többet lettek volna a pályán?”- folytatta a költői kérdéssel a brit szakember, aki szerint határozott a nem a válasz.
„Különben is hány olyan versenyhétvégénk van, amikor három napon keresztül esik az eső? Talán öt évente egy. Szóval azért költsünk évente fél-egy millió euróval többet, hogy felkészüljünk egy ilyen helyzetre?”- folytatta Hembery, aki válaszaiban több kérdést tett fel, mint az őt faggató újságírók. A Pirelli szakembere egyébként állítja, a pocsék időjárás inkább visszatartotta a pilótákat az edzéseken való aktív részvételtől, mint az állítólagos „gumihiány”.
A Pirelli közleményében Hembery már azt hangsúlyozta, hogy szerinte mennyire fontos lenne a pilóták számára, hogy ilyen körülmények közt minél többet a pályán legyenek: „A nehéz körülmények közt fontos volt a versenyzők számára, hogy ráérezzenek arra, hogyan tudnak fejlődni, ha ilyen marad az időjárás. A második edzés végén néhányan kipróbálták az intermediate gumikat, így ők megtapasztalhatták, mikor érdemes bevetni ezeket. Ez a tapasztalat a stratégiát is befolyásolhatja. Ilyen körülmények közt gyakran meglepetések, kiszámíthatatlan események történnek.”