Az Azeri Nagydíjon előbb az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll, majd a Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen kapott nagy sebességnél durrdefektet.
A Pirelli az eset után kezdetben azt gyanította, törmelékek okozták a gumik meghibásodását, az abroncsokat azonban természetesen Milánóban alapos vizsgálatnak vetette alá a gyártó.
Ennek eredményéről számolt be az olasz gyártó kedden este, hivatalos közleményben.
A Pirelli azt írta, elemzésük kiterjedt a mezőny többi tagja által használt abroncsokra is, az analízis pedig megállapította, hogy sem Stroll, sem Verstappen defektjét nem gyártási vagy minőségbeli hiba okozta.
A gumigyártó közleményében kijelentette, megállapították a két durrdefekt okát: Stroll és Verstappen esetében is a belső oldalfal sérült meg, ez pedig az abroncsok használati körülményeivel hozható összefüggésbe – annak ellenére, hogy a futam rajtjánál az Aston Martin és a Red Bull Racing is betartotta a guminyomással kapcsolatos minimális paramétereket, illetve a maximális gumimelegítő-hőmérsékletet.
Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a Gazzetta dello Sport szerint a csapatok a guminyomással trükközhettek – a minimális guminyomást azonban csak a versenyek rajtja előtt ellenőrzik, futam közben pedig a gumihőmérséklet függvényében az változhat, így könnyen lehet, hogy a Pirelli által meghatározottnál alacsonyabb guminyomással üzemeltették az abroncsokat.
Nem sokkal a Pirelli után a Red Bull Racing is közleményt adott ki: „Max defektjének vizsgálata során szorosan együttműködtünk a Pirellivel és az FIA-val, és megerősíthetjük, hogy nem merült fel az autóval kapcsolatos probléma.”
„Folyamatosan betartottuk a Pirelli által meghatározott paramétereket, és továbbra is követni fogjuk iránymutatásaikat. Hálásak vagyunk azért, hogy a hétvégi nagy sebességű baleseteknél nem sérültek meg a versenyzők.”
A Pirelli a vizsgálatok jelentését elküldte az FIA-nak és a csapatoknak. A gumigyártó megállapodott a szövetséggel abban, hogy új protokollokat vezet be, hogy hatékonyabban tudják felügyelni az abroncsok működtetését a versenyhétvégék során.