A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli abban bízik, a Mercedes csapata körül kirobbant tesztbotrány felnyitja a királykategória résztvevőinek szemét, és ezáltal ráeszmélnek arra, a gumigyártónak több segítségre lesz szüksége a jövőben.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli abban bízik, a Mercedes csapata körül kirobbant tesztbotrány felnyitja a királykategória résztvevőinek szemét, és ezáltal ráeszmélnek arra, a gumigyártónak több segítségre lesz szüksége a jövőben.
Az FIA Nemzetközi Bírósága június 20-án hallgatja majd meg a Pirellit és a Mercedest múlt havi gumitesztjének ügyében – a Spanyol Nagydíjat követően a német istálló a gumigyártó felkérésére három napon át tesztelt Barcelonában, és miután mindezt idei autójával tette, a Red Bull és a Ferrari panaszt emelt.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója kifejtette, ha a Forma-1-ben maradnak jövőre, fontos, hogy változtassanak a jelenlegi helyzeten, véleménye szerint ugyanis a gumigyártó lehetetlen helyzetben van.
„Minden irányban korlátozva voltunk” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Nagyon nehéz, ha a gumigyártót kritizálják. Tudjuk ugyanis, hogy meg tudjuk oldani a problémákat, vagy változtatni tudunk dolgokon, de egyszerűen nem engedik. Ez olyasvalami, amin nem szeretnénk még egyszer keresztülmenni.”
„Véleményünk szerint ez egyáltalán nem fair. Azért vagyunk itt, hogy segítsük a sportágat. Szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy minden csapatnak ugyanolyan szolgáltatást nyújtunk, és biztosítjuk a rajongóknak mindazt, amire megkértek minket.”
„Minden futamot megnyerünk, de valójában egyáltalán nem érdekel minket, hogy melyik csapat győz. Viszont látjuk és halljuk a véleményeket, és nyilvánvalóan nem ilyeneket várunk egy olyan sportban, melyben partnerek vagyunk.”
Hembery szerint a több tesztlehetőség jó kiindulópont volna a Pirelli számára, ám véleménye szerint a gumigyártónak több beleszólása kellene, hogy legyen a Forma-1 szabályaiba.
„Az első dolog a teszt. Még nem ismerjük a jövő évi autók minden részleté – a hajtásláncról vannak iránymutatások, de csak februárban kapunk versenyautót. Az is nagyon hasznos volt, amikor volt egy munkacsoport a gumikat illetően, ahol minden csapat képviselője ott volt, és találkoztunk a versenyeken. Ez nagyon jó és praktikus volt.”
„Teljes támogatást kapunk, és Charlie [Whiting] is fantasztikus. Nagyon együttműködő, de talán úgy kellene változtatnunk, hogy nem támaszkodunk a csapatokra. Az FIA-n múlik, hogy megfelelően együttműködik-e velünk. Ez számos más versenysorozatban megtörtént már korábban.”
Az olasz gumigyártó hároméves szerződése az idei szezont követően lejár, és egyelőre még nem sikerült konszenzusra jutnia a Forma-1 elöljáróival.