A Racing Point figyelmeztet, tovább fognak gyorsulni!

Lance Stroll, Racing Point RP20
Fotó: Racing Point
A Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer szerint bőven van még potenciál az istálló idei, RP20-as versenyautójában, noha a riválisok már most elkezdtek nagyon aggódni a silverstone-i istálló teljesítménye miatt.

A csapat mexikói versenyzője, Sergio Perez a vasárnapi Stájer Nagydíjon a 17. helyről rajtolva küzdötte fel magát a 4. helyre, majd végül az 5. helyen fejezte be a spielbergi versenyt.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a futam után azt mondta, a riválisok számára kétségkívül aggasztó lehet a Racing Point teljesítménye.

Pedig az istállónak nem volt sima hétvégéje eddig: mindkét spielbergi forduló során nehézségei voltak az időmérőn, a csapatnál ezért úgy gondolják, bőven van még potenciál az autóban.

„Lehetnek pályák, amik egy kicsit jobban fekszenek nekünk, mint ez, és közelebb leszünk” – mondta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke.

„De hogy mennyire? Azt nem tudom. Nehéz megmondani. De nagyon örülök annak, hogy a versenytempónk jó. Viszont van még mit tanulni, és nem sikerült még optimalizálnunk a versenyhétvégéket.”

A Racing Point az idei évre a Mercedes tavalyi koncepcióját kezdte el követni, ezért szinte mindent a nulláról kell megtanulniuk a beállításokkal kapcsolatban. Főleg ez az oka annak, hogy Szafnauer szerint sokat tudnak még fejlődni az idény során.

„Ez időbe telik. El kell végezni a kísérleteket, és jól emlékszem, hogy évekkel ezelőtt, amikor még a Hondánál voltam, a szezon második felében elérkezett a pont, amikor hirtelen a következő évre kezdtünk el fókuszálni, és már nem voltak fejlesztések az aktuális autóra.”

„Most, mivel négy, öt, vagy hat versenyünk lesz egyhuzamban fejlesztések nélkül, többet tudunk tanulni, ezért gyorsabbak leszünk. Még akkor is érettebbé válik az autó, ha nem változtatunk rajta.”

„Ami minket illet, sokat kell még tanulnunk és dolgoznunk, és ezeket a kísérletezgetésekkel lehet a legjobban megtenni. Minél több pénteki edzésünk lesz, annál többet tanulunk a beállításokról.”

Szafnauer azt mondja, múlt szombaton, az esős időmérőn különösen sokat tanultak az autóról. A csapat sokat küszködött a gumik felmelegítésével, ez pedig hasznos lecke volt.

„Ha nem tudod működésre bírni az esőgumikat, mert azok nincsenek a megfelelő tartományban, akkor küszködni fogsz. Ez történt velünk is különböző okokból kifolyólag, és már tudjuk, mik ezek az okok. Szóval ha holnap egy esős időmérőn kellene szerepelnünk azzal a tudással, amit múlt szombaton szereztünk, teljesen más lenne a történet.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS