Az osztrák istálló hetek óta hangoztatja, azt szeretné ha 2022-től befagyasztanák a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben, hogy tovább tudják használni a 2021 végén kiszálló Honda erőforrásait.
A Mercedes támogatná a javaslatot, a Ferrari és a Renault azonban ellene van.
A Red Bullnál úgy fogalmaztak, ha nem tudják tovább használni a Honda motorjait, könnyen lehet, hogy hátat fordítanak a Forma-1-nek. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke erre azt mondta, nem hagyja, hogy megzsarolják őt.
„Minden véleményt tiszteletben tartok, de nem hagyom, hogy megzsaroljanak” – mondta a szakember az Auto Motor und Sport című lapnak nemrég.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója viszont kifejtette, nem megzsarolni akarják Todtot, egyszerűen csak a tényeket közölték. Márpedig tény: ha nem folytathatják Honda-motorokkal, lehet, hogy kivonulnak a Forma-1-ből.
„Ez nem zsarolás, ezek a tények” – mondta Marko.
„Ha nem lesz megállás a fejlesztésekben, nem tudjuk továbbvinni a Honda-projektet. Az ilyen komplex motorok esetében a további fejlesztés nem lesz lehetséges egy olyan fejlesztési központ nélkül, mint a szakurai. És a költségek sem megengedhetőek.”
Mivel a Mercedes már kizárta annak lehetőségét, hogy motort adjon a Red Bullnak, az energiaital-gyárosoknak a Ferrarival, vagy a Renault-val kellene megállapodnia. Ha egyik gyártóval sem jut egyezségre, a szabályok szerint utóbbi lesz kénytelen erőforrásokat adni a csapatnak.
„Egyezségre kellene jutnunk a Ferrarival vagy a Renault-val, ami egyszerűnek hangzik, de nem az. Képzelhetik, mi történne, ha legyőznénk a gyári csapatot Ferrari-motorokkal. A Renault-nál pedig nagy az önbizalom, hogy mindenkit a földbe döngölnek új motorjukkal és Alonsóval 2022-ben.”
„A szabályok egyenlő bánásmódot írnak elő, de megvan a módjai az eltérő bánásmódnak.”
„Ha nem tudunk megállapodni, a kiszállás is opció számunkra. Csak a valóságra mutattunk rá.”
Marko hozzátette, ha befagyasztanák a motorfejlesztéseket, és átvennék a Honda-projektet, az nem kerülne sokkal többe, mint az a 15 millió euró, amennyiért motorokat vásárolnának egy másik gyártótól.