HAMIL7ON
IMOLA, ITALY - OCTOBER 31: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on October 31, 2020 in Imola, Italy. (Photo by Miguel Medina - Pool/Getty Images)

A Red Bull a kivonulásról: Ez nem zsarolás, ezek a tények!

A Red Bull a kivonulásról: Ez nem zsarolás, ezek a tények!

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko visszautasította Jean Todt azon állítását, miszerint az energiaital-gyárosok megpróbálják megzsarolni őt azzal, hogy a kiszállással fenyegetőznek.

Az osztrák istálló hetek óta hangoztatja, azt szeretné ha 2022-től befagyasztanák a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben, hogy tovább tudják használni a 2021 végén kiszálló Honda erőforrásait.

A Mercedes támogatná a javaslatot, a Ferrari és a Renault azonban ellene van.

A Red Bullnál úgy fogalmaztak, ha nem tudják tovább használni a Honda motorjait, könnyen lehet, hogy hátat fordítanak a Forma-1-nek. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke erre azt mondta, nem hagyja, hogy megzsarolják őt.

„Minden véleményt tiszteletben tartok, de nem hagyom, hogy megzsaroljanak” – mondta a szakember az Auto Motor und Sport című lapnak nemrég.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója viszont kifejtette, nem megzsarolni akarják Todtot, egyszerűen csak a tényeket közölték. Márpedig tény: ha nem folytathatják Honda-motorokkal, lehet, hogy kivonulnak a Forma-1-ből.

„Ez nem zsarolás, ezek a tények” – mondta Marko.

„Ha nem lesz megállás a fejlesztésekben, nem tudjuk továbbvinni a Honda-projektet. Az ilyen komplex motorok esetében a további fejlesztés nem lesz lehetséges egy olyan fejlesztési központ nélkül, mint a szakurai. És a költségek sem megengedhetőek.”

Mivel a Mercedes már kizárta annak lehetőségét, hogy motort adjon a Red Bullnak, az energiaital-gyárosoknak a Ferrarival, vagy a Renault-val kellene megállapodnia. Ha egyik gyártóval sem jut egyezségre, a szabályok szerint utóbbi lesz kénytelen erőforrásokat adni a csapatnak.

„Egyezségre kellene jutnunk a Ferrarival vagy a Renault-val, ami egyszerűnek hangzik, de nem az. Képzelhetik, mi történne, ha legyőznénk a gyári csapatot Ferrari-motorokkal. A Renault-nál pedig nagy az önbizalom, hogy mindenkit a földbe döngölnek új motorjukkal és Alonsóval 2022-ben.”

„A szabályok egyenlő bánásmódot írnak elő, de megvan a módjai az eltérő bánásmódnak.”

„Ha nem tudunk megállapodni, a kiszállás is opció számunkra. Csak a valóságra mutattunk rá.”

Marko hozzátette, ha befagyasztanák a motorfejlesztéseket, és átvennék a Honda-projektet, az nem kerülne sokkal többe, mint az a 15 millió euró, amennyiért motorokat vásárolnának egy másik gyártótól.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!