Verstappen az utolsó előtti körben érte utol a Haas német versenyzőjét, miközben riválisa, Lewis Hamilton rohamtempóban zárkózott fel rá. Schumacher azonban nem állt félre azonnal, így a Red Bull pilótája mintegy 3 tizedmásodpercet veszített mögötte, Hamilton pedig szinte támadópozícióba tudott kerülni.
Verstappen szerencséje az volt, hogy Schumacher miatt az austini pálya célegyenesében nyitni tudta DRS-ét, így el tudott lógni egy picit Hamiltontól.
„A lekörözöttek kérdését nagyon nehéz tényezőként bevonni a stratégiába” – mondta Christian Horner. „Sok időt veszítettünk Yuki [Tsunoda] mögött, majd Mick Schumacher is elég sokba került az utolsó pár körben.”
„Azt hittem, el fog menni rajta a győzelem, mert az egész szektorban maga mögött tartotta Maxot. De szerencsére elcsíptük a DRS-t a célegyenesben, ami legalább egy kis lélegzetvételnyi teret adott Maxnak az 1-es kanyar előtt. De kétségkívül idegesebbé váltunk a bokszfalon!”
Verstappen a pole pozícióból vágott neki a vasárnapi versenynek, ám már rögtön a rajtnál elveszítette a vezetést Hamilton ellen. A Red Bull ezért egy elévágásos taktikát alkalmazott: korán a bokszba hívta a hollandot, aki így újra az élre tudott kerülni. Ezzel viszont nehéz helyzetbe hozták magukat a verseny végén.
„Azt gondolom, gyorsabbak voltunk a közepes keverékű gumival, Max pedig látta, hogy Lewis sokat csúszkál. Minket pedig az a veszély fenyegetett, hogy túlmelegítjük a saját gumijainkat azzal, hogy beragadunk. Szóval úgy döntöttünk, kockáztatunk, és inkább a tiszta pályára voksolunk. Ez aztán nagy nyomás alá helyezett bennünket a verseny végén, ez nem kétséges.”
„Mivel a Mercedes tovább kint maradt, képesek voltunk rábírni őket arra, hogy korán kiálljanak az első etapban azzal, hogy mi is behívtuk Checót. De természetesen a középső etapot utána el tudták nyújtani, ami 8 körös gumielőnyt jelentett számukra a verseny végén.”
Horner azt mondja, Verstappen gumikezelése „döntő jelentőségű” volt a verseny utolsó körei szempontjából, a holland pilóta „fenomenális” munkát végzett.
„Nagy győzelem ez számunkra egy olyan pályán, ahol Lewis és a Mercedes nyilvánvalóan annyira erős volt a hibrid érában” – mondta a Red Bull főnöke.