Friss hírek

A Red Bull biztos autója legalitásában

A Red Bull Racing alakulata cáfolja, hogy új kipufogórendszere – melyet az előszezon utolsó, barcelonai tesztsorozatán vitt pályára először – a szabályok határait feszegetné.


A Red Bull Racing alakulata cáfolja, hogy új kipufogórendszere – melyet az előszezon utolsó, barcelonai tesztsorozatán vitt pályára először – a szabályok határait feszegetné.

Az osztrák istálló múlt héten már egy újításokkal felvértezett RB8-as versenygéppel rótta a köröket a katalán fővárosban, a csapat szerelői pedig mindent megtettek azért, hogy az autó részletei rejtve maradjanak a kíváncsi szemek elől – esernyőkkel, ponyvákkal takargatták a versenyautót, főképp annak hátsó traktusát.

Hirdetés
 

Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt idényt követően úgy döntött, betiltja az ún. befújt diffúzorok használatát, a csapatok számára a kipufogó, illetve a diffúzor körüli terület kulcsfontosságúnak bizonyult a tervezési fázisban.

A sportot irányító testület technikai delegáltja, Charlie Whiting még az első kollektív teszten, Jerezben szemügyre vette valamennyi istálló versenygépét, és semmi szabálytalanságot nem vélt felfedezni egyik csapatnál sem, a riválisok azonban az előszezon utolsó tesztsorozata után ráirányították a szövetség figyelmét a Red Bull Racing újítására.

Az osztrákok ugyanis fejlesztési csomagjuk részeként a kipufogók kivezetéseit a lehető legközelebb helyezték el a diffúzorhoz, a rossz nyelvek szerint azért, hogy a kiáramló forró gázokat – a szabályokat megkerülve – aerodinamikai célokra használják fel, és egy trükkös megoldással ráfújják azokat a versenyautó padlólemezére.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azonban biztos autójuk szabályosságában, ráadásul több más csapat, így a Sauber és a McLaren is hasonló koncepciót követ.

„Nagyon örülünk annak, hogy az autónk megfelel a szabályoknak” – mondta a szakember az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva. „Végső soron az ellenőrök és az FIA dolga figyelni erre, hiszen ők nagyobb betekintést kapnak. A csapatok csak a fényképekre támaszkodhatnak, az FIA viszont közelebbről szemügyre veheti az autókat.”

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry úgy véli, a Red Bull tervezésének fényében a csapatoknak több információra lenne szükségük arra vonatkozóan, hogy mit szabad, és mit nem a jelenlegi technikai szabályok keretében.

„Mi is kipróbáltunk egy hasonló koncepciót, de nem sikerült megfelelően működésre bírnunk” – ismerte el a szakember. „A problémát az első négy versenyre nem fogjuk tudni megoldani, szóval ezért léptünk vissza és váltottunk a régebbi koncepcióra.”

„De alapvetően azt gondolom, ez a legjobb módja annak, hogy a legtöbb leszorítóerőt hozzuk ki a jelenlegi szabályokból, de ez természetesen függ Charlie Whiting értelmezésétől is. Szóval tovább folytatjuk e terület vizsgálatát, mint ahogy az egész bokszutca, ebben biztos vagyok.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!