A Red Bull cáfolja, hogy túlköltekezett volna

A Red Bull Racing vezetése határozottan cáfolja azokat a feltételezéseket, melyek szerint túlköltekezett volna a tavalyi évben, ami akár büntetést is vonhatna maga után.


A Red Bull Racing vezetése határozottan cáfolja azokat a feltételezéseket, melyek szerint túlköltekezett volna a tavalyi évben, ami akár büntetést is vonhatna maga után.

Azt követően, hogy elvetették a költségvetési plafon bevezetését, a forma-1-es csapatvezetők megegyeztek abban, hogy más módon próbálják meg csökkenteni a költségeket, és egy megszorításokat tartalmazó csomagot (RRA) dobtak össze.

Ezek a megszorítások különböző területekre terjednek ki, mint például a KERS fejlesztésére költhető összeg maximalizálása, a szélcsatornában eltölthető idő, és a dolgozói létszám korlátozása, hogy csak néhányat említsünk.

A FOTA (a csapatok szövetsége) legutóbbi ülésén – ahol a költségcsökkentő megoldásokról tárgyaltak a felek –, a Red Bull Racing illetékesei nyíltan jelezték, hogy fel kellene oldani bizonyos korlátozásokat, ami sokakat elgondolkodtatott.

No, nem azért, mert egyetértettek az energiaital-gyárosokkal, sokkal inkább azért, mert nem értették, mi állhat ennek a hátterében.

Az FIA korábbi elnöke, Max Mosley – aki továbbra is úgy gondolja, hogy a költségvetési plafon bevezetésével lehetne egyszer s mindenkorra kontrollálni a költségeket – még karácsony előtt a következőket mondta az Auto Motor und Sportnak:

„A Red Bull felmentést kért a FOTA legutóbbi ülésén. Ha pedig ez igaz, akkor az csakis azt jelentheti, hogy a megengedettnél többet költöttek. Most pedig a többi csapat jóváhagyására várnak.”

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner azonban cáfolta ezeket a feltételezéseket, és kijelentette, hogy minden előírást betartottak 2010-ben, egy fillérrel sem lépték át a megengedett költségkeretet.

A szakember hozzátette, hogy csak azért szeretnének módosításokat, mert azt akarják, hogy az RRA mindenki számára egyenlően sportszerű legyen, és senki ne kerülhessen előnybe a másikkal szemben.

„Az RRA egy pozitív dolog a Forma-1-nek, hiszen rengeteget spórolunk meg vele” – mondta Horner az Autosportnak.

„A spekulációkkal ellentétben, abszolút tartottuk magunkat a megszorításokhoz 2010-ben, és a Red Bull csak a harmadik legnagyobb költségvetéssel rendelkező alakulat a Forma-1-ben. Sikerült egy nagyon jó hatékonyságot elérnünk a csapat létszámának csökkentésével.”

„Mindannyian azon vagyunk, hogy kordában tartsuk a költségeket, és az RRA egy nagyon jó módja ennek, egészen addig, amíg mindenki számára azonos, sportszerű és átlátható feltételeket biztosít.”

„Nem akarjuk, hogy csak a költségvetés határozza meg egy csapat sikereit.”

A FOTA tagjai legutóbbi ülésükön arról tárgyaltak, hogy miként lehetne meghosszabbítani az RRA-ban foglaltakat egészen a 2017-es évad végéig, ám egyelőre nem született egyezség, éppen ezért a terv az, hogy még a szezonnyitó előtt újból összeül a szövetség.

A jelenlegi RRA 2012 végéig szól.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS