A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner határozottan cáfolta azon feltételezéseket, melyek szerint hátrányos helyzetbe hozták Mark Webbert csapattársával, Sebastian Vettellel szemben a szombati időmérőn Silverstone-ban.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner határozottan cáfolta azon feltételezéseket, melyek szerint hátrányos helyzetbe hozták Mark Webbert csapattársával, Sebastian Vettellel szemben a szombati időmérőn Silverstone-ban.
Alig telt el néhány nap azóta, hogy Horner azt ecsetelte, hogy Webber semmiféle hátrányba nem kerül amiatt, hogy Vettel lecserélt, megjavított vázával kell rajthoz állnia a szezon hátralévő versenyein, a csapatfőnöknek ismét magyarázkodnia kellett.
Az történt ugyanis, hogy a csapat leszerelte Webber autójáról az új első szárnyat az időmérő előtt, hogy azt Vettelnek adhassa, aki a szombat reggeli tréningen összetörte a sajátját, és pótalkatrész híján, vissza kellett volna térnie a régihez, amit most az ausztrál kapott meg.
Webber az időmérő utáni sajtótájékoztatón látszólag is ingerült és mérges volt a szárnyügy miatt, azonban Horner tiszta vizet öntött a pohárba és elmondta, hogy egy igen kínos helyzetbe kerültek, mikor dönteniük kellett versenyzőik között.
A csapatfőnök pedig elmondta, hogy azért esett a választás Vettelre, mert előkelőbb helyen áll a bajnokságban, és egyébként is jobban feküdt neki az új szárnyelem, mint csapattársának.
„Nem hiszem, hogy lenne csapaton belüli sorrend” – oszlatta el a kételyeket Horner, mikor az időmérő után az újságírók faggatták. „Szerintem mindenki látta, hogy a versenyzőink közti teljesítménybeli különbség minimális volt, és nagyon szoros csatát vívtak egymással.”
„Sajnálatos módon egy olyan helyzetben találtuk magunkat, hogy csak egy új szárny állt a rendelkezésünkre, aminek egy kicsit más a karakterisztikája. Mindkét pilótánk kipróbálta pénteken, és egyikük jobb teljesítményt tudott kihozni belőle. Aztán ma reggel ismét mindketten futottak vele néhány kört, hogy tisztább képet kapjunk.”
„Sajnos néha nehéz döntéseket kell hoznom, de ez a munkám. Mivel csak egy új szárnyunk maradt, a rendelkezésünkre álló adatok, illetve a bajnoki pozíció alapján a szárnyat végül Sebastiannak adtuk a mai napon.”
Horner továbbá azt is elmondta, hogy az új és a régi szárny között csak minimális különbség van, ráadásul az első szektorban, ahol az előzetes szimulációk alapján némi teljesítménybeli előny kellett volna, hogy jelentsen, Webber volt a leggyorsabb a régi szárnnyal.
„A sors fintora, hogy azon a részen, az első szektorban, ahol talán hozhat valamit az új elem, Webber gyorsabb volt Sebastiannál” – magyarázta a szakember, aki azt is elmondta, hogy az ilyen helyzetek egyáltalán nem ritkák a Forma-1-ben.
„Biztos vagyok abban, hogy számtalanszor történik ilyen a boxutcában. Természetesen, mikor a két versenyződ az élen versenyez, akkor sokkal inkább előtérbe kerülnek ezek a dolgok, és az emberek sokkal jobban foglalkoznak vele, pedig ezek egyáltalán nem ritka esetek az F1-ben.”
Horner megerősítette, hogy a továbbiakban is egyenlő bánásmódban részesítik versenyzőiket, és mindketten ugyanolyan esélyekkel szállhatnak harcba a futamgyőzelmekért, különösen úgy, hogy még teljesen nyitott a bajnokság.
Arra a kérdésre, hogy nem fél-e attól, hogy megismétlődik a törökországi eset, mikor a két csapattárs az élen haladva kiütötte egymást, Horner a következőket mondta: „Mindketten a csapatnak versenyeznek, a Red Bull alkalmazottai, és biztos vagyok abban, hogy mindketten a lehető legjobb munkát fogják végezni a csapatnak.”