Friss hírek

A Red Bull csak Monacóban veti be az új diffúzort

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey elárulta, hogy a szezon hatodik állomásának helyet adó Monacói Nagydíj előtt biztosan nem kerülhet fel az RB5-re a duplafedelű diffúzor, ugyanis különleges hátsó felfüggesztésük miatt nehéz lesz átalakítani futamgyőztes autójukat.

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey elárulta, hogy a szezon hatodik állomásának helyet adó Monacói Nagydíj előtt biztosan nem kerülhet fel az RB5-re a duplafedelű diffúzor, ugyanis különleges hátsó felfüggesztésük miatt nehéz lesz átalakítani futamgyőztes autójukat.

Newey nem kísérte el csapatát a Kínai Nagydíjra, hogy mielőbb megkezdhesse a múlt héten szabályosnak minősített diffúzor tervezését, amit minden csapat kénytelen lesz feltenni autójára, ha harcba akar szállni a bajnoki címért az idei szezonban.

A sztártervező otthon, a konyhájában nézte a hétvégi futamot, ahol a Red Bull Racing kettős győzelmet aratott, pedig nem használta a sokat vitatott diffúzort.

A szakember azonban elmondta, hogy mielőbb fel kell készíteniük autójukat az új elrendezés befogadására, ami nem lesz egyszerű az RB5 különleges felfüggesztés geometriája miatt, amit teljesen újra kell tervezniük.

“Ahogy arról már hallani lehetett, az RB5 felépítése miatt nem a legegyszerűbb feladat felkészíteni az autót az új diffúzor befogadására, és miközben ezen az egy elemen dolgozunk, továbbra sem szabad megfeledkeznünk az általános fejlesztésekről, hogy egyik területen se maradjunk le a többiektől” – mondta a szakember.

“A Red Bull autóinak egy különleges hátsó felfüggesztése van, ami kiváló megoldás abban az esetben, ha nem használod a duplafedelű diffúzort. Emiatt viszont jóval nehezebb lesz átalakítani az autót, így Monacóig biztosan nem lesz új diffúzorunk.”

Bár a Red Bull idei versenygépe eddig fantasztikusan teljesít, Newey szerint nincs más választásuk, át kell tervezniük autójukat, mert az új elrendezés nélkül nem lesz esélyük felvenni a versenyt a többiekkel, akik szintén megkezdték már a munkát.

“Rengeteg munka lesz, hiszen egy új diffúzort kell az autó többi részébe integrálni. De nem bosszankodom emiatt, inkább egy újabb kihívásnak tekintem” – folytatta a brit szakember, aki pályafutása során több világbajnok versenygépet is tervezett.

“Kétség nem fér hozzá, hogy a duplafedelű diffúzor teljesítménybeli előnyt jelent. Az, hogy mennyit, csakis attól függ, miként értelmezed a szabályokat, és miként tudod a saját autódhoz igazítani, szóval egyesek többet, mások kevesebbet tudnak kihozni belőle. Egy viszont biztos: mindenkinek megéri bevetni. Mi is ezen vagyunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!