Az olasz istálló Dzsiddában óriási csatát vívott a győzelemért a Red Bull-lal: végül Max Verstappen került ki győztesen, aki a futam hajrájában előzte meg a világbajnoki éllovas Charles Leclerc-t. Miközben a Ferrari egy több leszorítóerőt biztosító konfigurációval körözött, ezáltal pedig a kigyorsításokon és a lassabb, illetve közepes tempójú kanyarokban volt erősebb, addig a Red Bull kis légellenállású csomagja nagyobb végsebességet tett lehetővé.
Végül Verstappen ennek köszönhette, hogy a dzsiddai pálya célegyenesében el tudott menni Leclerc mellett. Mattia Binotto elárulta, ők és a Red Bull eltérő utat választottak a pénteki edzések után: a Red Bull kevesebb leszorítóerőre váltott, míg a Ferrari megtartotta a nyitónapon használt szintet, mert úgy gondolta, az hasznosabb lesz a gumikezelés szempontjából.
A kemény keverékű abroncsok viszont szinte alig veszítettek a teljesítményükből a futam során, ezért a Ferrari elképzelése nem vált be.
„Max egy kicsivel több leszorítóerő-szinten volt pénteken, és aztán csökkentette. Mi úgy döntöttünk, hogy a magasabb leszorítóerő-szinten maradunk, mert úgy hittük, hogy fontos a gumidegradáció miatt. De a verseny végül az abroncsok degradációja nagyon alacsony volt” – mondta Mattia Binotto. „Azt gondolom, az ő választásuk igényel némi elemzést a mi oldalunkról. De összességében mindig kompromisszumot kell kötni.”
„Csak a részleteken múlik a dolog, és azokon a megfelelő dolgokon, amik eldönthetik a versenyt a végén.”
A verseny után a győztes Max Verstappen azt mondta, véleménye szerint nem voltak versenyképesebbek hétvégén, mint a bahreini idénynyitón, de a gumikon nagyon sok múlott.
„Nehéz megmondani, hogy előrelépés volt-e. De azt gondolom, mindig tanulunk, és természetesen minden pálya más” – fogalmazott. „A közepes keverékkel nem voltam annyira elégedett. Valahányszor közel kerültem egy elöl lévő autóhoz, a gumik meghaltak. Szóval nem sokat tudtam versenyezni velük.”
„Egy kicsit frusztráló is volt kivárni a megfelelő kört a kerékcserére, hiszen amint megkaptam a kemény keveréket, egyből jobbnak éreztem az autót.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíj szintén komoly kihívásokat tartogat majd számukra.
„Érdekes volt látni az első két verseny. Itt úgy döntöttünk, alacsonyabb leszorítóerőt használunk, és ez bevált” – mondta. „Melbourne-ben más kihívás vár ránk. Módosítottak a pályán, gyorsabb lett. Szóval szerintem hasonlóan lenyűgöző küzdelem lesz.”