Friss hírek

A Red Bull elárulta, mikor viszi először pályára 2020-as autóját

SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leaves the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1ZSYBYMZW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Február 12-én viszi először pályára 2020-as Forma-1-es autóját a Red Bull csapata – mindezt Helmut Marko árulta el a minap egy interjúban.

Az energiaital-gyárosok egyelőre még nem fedték fel, pontosan mikor is láthatja először a nagyközönség az új, RB16-os modellt, a Motorsport-Magazin.com című internetes lapnak adott exkluzív interjúban azonban a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko felfedte, Silverstone-ban gurul pályára először az új betontorpedó.

„Az előkészületek nagyon jól haladnak. Az elmúlt évvel ellentétben az ütemterv előtt járunk. Február 12-én, Silverstone-ban pályára is visszük az autót, ezt megelőzően pedig az autónk már a próbapadon fut” – mondta a szakember, arról azonban nem ejtett szót, lesz-e ünnepélyes prezentációjuk.

Marko azt viszont elárulta, remekül halad a 2020-as modell fejlesztése, és úgy véli, sikerült orvosolni a gyenge pontokat.

„Korábban az volt az egyik gyenge pontunk, hogy mindig időbeli csúszással kezdtük a szezont. Azt gondolom, ezt most sikerült orvosolni. Kielemeztük a gyengeségeinket, ebből pedig azt szűrtük le, hogy általában egészen Barcelonáig késésben vagyunk. Tavaly viszont csak Ausztriától kezdve sikerült elkapnunk a lendületet.”

„Pozitív mérleggel zártuk az évet, és ezért dicséret illeti a Hondát, hiszen egyetlen motorhibánk sem volt a versenyhétvégéken. Motorcserénk volt, amikért hátrasorolásokat kaptunk a rajtrácson, de ezt tudatosan csináltuk, és nem azért, mert a motorok nem bírták volna. Egyszerűen azért, mert így növelni tudtuk a teljesítményünket.”

„Az együttműködésünk már az első tesztnaptól kezdve nagyon-nagyon jól ment, és egyre jobb lett. A Honda tartotta magát ahhoz, amit ígért. Abszolút elégedettek vagyunk. Három győzelmet szereztünk, de öt is összejöhetett volna. Ami a kasztnit illeti, sajnos nem kezdtünk túl jól az új első szárny miatt, az ugyanis problémákat okozott számunkra. Volt egy fejlesztési csomagunk Franciaországban, de ez még nem igazán működött, aztán a Red Bull Ringen érkezett az új első szárny, amivel először tudtunk versenyképesek lenni.”

A Red Bull tanácsadója szerint nehéz lesz legyőzni a Mercedest idén is, ugyanakkor meggyőződése, hogy egy nagyon ütőképes csomaggal állhatnak elő már az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.

„Egyértelmű, hogy a Mercedes a favorit Lewis Hamiltonnal, viszont már tudjuk, mik voltak a gyenge pontjaink, és keményen dolgoztunk ezeken. Ausztriától kezdve az autónk szinten mindenhol versenyképes volt, és úgy véljük, hogy a karosszériával és a Honda-motorral egy szintre kerülhetünk. Tavaly későn lendültünk formába, idén viszont a Mercedeshez hasonlóan minden pályán azonnal versenyképesnek kell lennünk. A gumikat is jól kell értenünk. De azt gondolom, erős csomagunk lesz.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!