A holland pilóta a pálya 2-es kanyarjában találta el agresszíven az egyik kerékvetőt, minek következtében autójának első szárnya megsérült, és egy méretes darab le is tört róla.
Ezt követően a Red Bull sportigazgatója jelezte Masinak, mivel híján vannak az efféle alkatrészeknek, örülnének, ha a letört darabokat visszakaphatnák. Az F1 versenyigazgatója jelezte, természetesen semmi akadálya ennek.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke később megmagyarázta a történteket – azt mondta, a költségvetési plafon miatt nem sok tartalékuk van, így fontos begyűjteni a leszakadó karbondarabokat.
„Nagyon kemény dolog ez, mert fogynak az alkatrészek” – mondta a szakember pénteken. „A költségplafon miatt nincsen sok tartalékalkatrészünk, szóval folyamatos egyensúlyozásról van szó.”
„És egyhuzamban három olyan pályán versenyzünk, melyek ki vannak éhezve az első szárnyakra. És nem voltunk elárasztva velük Baku után a versenyen történt incidens, illetve Max szombat délelőtti balesete miatt.”
Horner azt mondja, a Paul Ricard versenypálya 2-es kanyarjában elhelyezett kerékvetők túl alacsonyan vannak, így a versenyzők nem látják azokat megfelelően.
„A probléma az, hogy úgy fektették le ezeket a kerékvetőket, hogy a versenyzők nem látják őket azonnal, szóval nagyon csábító, hogy odamenjenek az autóikkal. Jó lenne, ha olyan megoldást találnánk, ami nem okoz ekkora kárt az autóban.”
„Ezért gondolom azt, hogy hosszabb távon a kavicságy a jobb megoldás, tehát van egy fizikai büntetés ahelyett, hogy összetörjük az első szárnyunkat – ami a költségvetési plafon világában meglehetősen drága mulatság.”