Vagy 20, vagy 21 versenyautó áll rajthoz a Forma-1-es világbajnokság következő szezonjában – 20, ha a Marussiának sikerül új befektetőt találnia, 21, ha nem.
Vagy 20, vagy 21 versenyautó áll rajthoz a Forma-1-es világbajnokság következő szezonjában – 20, ha a Marussiának sikerül új befektetőt találnia, 21, ha nem.
Hogy miképp lehetséges ez? Természetesen ismét a már számtalanszor előszedett háromautós történet került terítékre, az Auto Motor und Sport című német szaklap jelentése szerint ugyanis a királykategória teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone már szólt a Ferrari, a McLaren és a Red Bull képviselőinek, készüljenek fel arra, hogy 2015-ben eggyel több autót kell majd rajthoz állítaniuk.
A Caterham és a Marussia alakulatai ellen nemrég indult meg a felszámolás: előbbi alakulat gyakorlatilag végleg eltűnt a Forma-1-ből, ám a hírek szerint a Marussiának még lehet esélye a megmenekülésre.
Amennyiben sikerül új befektetőket találni, az istálló jövőre is rajthoz állhat a királykategóriában, ám ha nem, drasztikus változások várhatóak.
A csapatok és Bernie Ecclestone között érvényben lévő pénzügyi megállapodás ugyanis előírja, ha a mezőny 18 fősre csappan, három csapatnak, a Ferrarinak, a Red Bullnak és a McLarennek három autóval kell felállnia a rajtrácsra. Ha a fent megnevezett csapatok közül valamelyik nem vállalja mindezt, a Mercedesen, valamint a Williamsen a sor.
Az AMuS értesülései szerint a Ferrari és a Red Bull készen áll.
„Tudunk jövőre három autóval versenyezni” – szólaltatta meg a német lap Dr. Helmut Markót, a Red Bull motorsport-tanácsadóját.
„Remélem, hogy három autónál azért megállunk, mert lassan elfogynak a fiatal tehetségeink.”
Marko kifejtette, harmadik versenyzőjük pontosan ugyanolyan elbánásban részesülne, mint a másik kettő.
„Ha a másik kettő előbb érkezik a bokszba, neki várnia kell. A bokszutcai személyzetet nem fogjuk kibővíteni. De ha a harmadik versenyzőnk gyorsabb a másik kettőnél, akkor aszerint járunk el. Nálunk szabad verseny van.”
Azt persze, hogy ki ülhetne be abba a bizonyos harmadik autóba, pontosan meghatározza az Ecclestone-nal kötött megállapodás: csak újonc vagy vendégpilótáról lehet szó, akinek még nincs Forma-1-es tapasztalata.
„Képzeljék csak el, mi lenne, ha olyan NASCAR-versenyzőket indíthatnánk, mint Jimmy Johnson vagy Tony Stewart! Óriási reklámértéke lenne” – lelkesedett Marko.
Marko elárulta, a harmadik autót ugyanabban a garázsban készítenék fel a hétvégéken, mint a másik kettőt, a festése azonban eltérő lehetne.
A harmadik számú versenyző egyébként gyűjthetné a pontokat maga számára, a csapatnak azonban nem, így eredményei a konstruktőri verseny alakulásába nem számítanának bele. A harmadik autó egyéb felmerülő költségeit ráadásul Ecclestone-nak kellene állnia, a Mercedes számításai szerint mindez 25 millió euróra rúgna, Marko azonban úgy véli, ennél többről, akár 30 millió euróról is szó lehet.”