Az amerikai istálló csütörtökön mutatta be 2019-es versenyautóját a nagyközönségnek, melynek fényezése az új névadó támogató, a Rich Energy nevű energiaital-gyártó kérésére arany-fekete lett.
A vállalat ügyvezetője, Williams Storey a bemutatón elárulta, arra törekszenek, hogy a pályán, illetve az üzleti világban is felülkerekedjenek a Red Bullon.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke pedig azt mondja, nagyon is helyénvaló, hogy ilyen komoly célokat tűznek ki maguk elé.
„Azt gondolom, hogy keményen kell próbálkozni” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.
„Ha nincsenek céljaid, soha nem érsz el semmit. A pályán kívüli világgal kapcsolatban nem tudom, arról William többet tud mondani, hiszen nem vagyok szakértője az energiaitaloknak. De kétségkívül ez egy ambíció.”
„A Red Bull nagyon jó a versenyzésben. De soha nem tudhatjuk. Tavaly szerintem a miénk volt a negyedik leggyorsabb autó, és végül az ötödik helyen végeztünk. Szóval a következő csapat előttünk a Red Bull volt. Úgyhogy próbálkozhatunk.”
„Hogy elérjük-e, vagy sem, azt nem tudom, de ha nem próbálod meg, biztosan nem fog összejönni. Miért csinálja az ember, ha nem teszi magasra a mércét?”
A Haas versenyzője, Kevin Magnussen hozzátette: „Szerintem nagyszerű, ha ilyen komolyak a célok.”
„Hallhattuk, ahogy William azt mondja, le akarja gyűrni a Red Bullt. Egy olyan vállalatot indított, mely közvetlen vetélytárs a Forma-1 világán kívül, szóval a sikerhez kellenek az ilyen ambíciók. Semmi gond nincs ezzel.”
Magnussen mindazonáltal azt mondja, butaság volna azt gondolni, hogy rögtön legyőzhetik a Red Bullt.
„Kétlem, hogy idén ez sikerül, de nem tudhatjuk, mit hoz a jövő. Változnak a szabályok, talán lesz költségvetési plafon is, szóval ki tudja, mi lesz? Nem lehet megmondani, mi lehetséges, de ha nem hiszel benne, biztosan nem jön össze.”
Habár a Rich Energy-vel kapcsolatban sok szkeptikus vélemény látott napvilágot, mióta bejelentették, hogy a vállalat lesz a Haas főszponzora, az ügyvezető biztos a sikerben.
„Szerintem már most lenyomtuk őket: szebb autónk van!” – mondta nevetve.
„Nagyon gyorsan terjeszkedünk, rengeteg üzletet elhappolunk előlük. Európa néhány legnagyobb disztribútora már leépíti a Red Bullt, és szerintem az eredményeink magukért beszélnek majd. Az F1 egy csodás platform számunkra. Örömmel dolgozunk a Haasszal, és hosszú távra tervezünk velük.”