A Red Bull még most sem tudja, Verstappen miért bajlódott az egyensúllyal Bahreinben - F1VILÁG.HU

A Red Bull még most sem tudja, Verstappen miért bajlódott az egyensúllyal Bahreinben

HIRDETÉS
Hiába aratott sima kettős győzelmet az évadnyitó Bahreini Nagydíjon a Red Bull Forma-1-es csapata, a szezon első hétvégéje nem ment simán az energiaital-gyárosoknak, Max Verstappen ugyanis sokat küszködött az RB19-es versenyautó egyensúlyával. Az osztrák csapatnál még most sem teljesen értik, mi volt a gond.
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 05: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 makes a pitstop during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 05, 2023 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Verstappen a pénteki és a szombati szabadedzéseken is bajlódott a Red Bull új autójával, elmondása szerint pedig az teljesen másképp viselkedett az év első versenyhétvégéjén, mint egy héttel korábban, az ugyanazon a pályán megtartott előszezoni teszten.

A Red Bull végül felülkerekedett a problémákon, a címvédő vezetésével pedig sima kettős győzelmet szerzett – Helmut Marko, az osztrákok motorsport-tanácsadója viszont elárulta, még mindig rejtély számukra, hogy mi okozta az egyensúllyal kapcsolatos problémákat.

„Nincs még világos képünk arról, hirtelen miért volt más az egyensúly” – idézi a szakembert a német Formel1.de című lap. „Úgy gondoljuk, hogy a változó körülményekhez van köze. Talán több homok volt a pályán, mint a tesztnapok során. Az új gumik is nagyon érzékenyek. Mint ahogy a mi versenyautónk is. És talán az egyensúly tekintetében valamit elrontottunk.”

Hiába dominált a Red Bull a versenyen, Marko azt mondja, nem hozták ki a maximumot a bahreini hétvégéből: „Amikor eltűnik az egyensúly, és jön az alulkormányzottság, tudod, hogy Max elégedetlen. Sergio [Perez] a maga részéről jobban tudja kezelni az alulkormányzott autókat. Ezt megmutatta az a tény is, hogy az egyik edzésen övé volt a legjobb köridő, és csak pár századdal volt lemaradva Maxtól az időmérőn.”

„Ez is azt mutatja, hogy nem mentünk el jó irányba a beállítások terén. Vagy legalábbis nem tudtuk elérni azt, amire Verstappennek szüksége van.”

Marko határozottan cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a Red Bullnak meg kellett emelnie autói hasmagasságát a tesztek után, hogy elkerülje a diszkvalifikálást, miután az autó hasán elhelyezett kopólemez állítólag túlságosan elhasználódott.

„Nem, ez a sztori nem igaz. Egy nagyon jól kiegyensúlyozott autónk volt a tesztnapok során, a versenyhétvége pénteki napján pedig meglehetősen nagy volt az alulkormányzottság” – mondta. „Viszont más csapatok is küszködtek ezzel, szóval vagy a homok, vagy a hőmérséklet, vagy bármi más okozta. Miután ezt észrevettük, kis nehézségek árán újra beállítottuk az autót, ami elegendő volt Maxnak ahhoz, hogy megszerezze a pole-t és a győzelmet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!